افزایش 20 میلیارد دلاری لیکوئید استیکینگ در میان بی اعتمادی به بازار کریپتو

افزایش 20 میلیارد دلاری لیکوئید استیکینگ در میان بی اعتمادی به بازار کریپتو
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازار کریپتو شاهد نوسانات متعددی بوده است، اما انعطاف پذیری بخش های خاص در این حوزه همچنان جذاب است. اخیراً، علیرغم کاهش محسوس در بازار گسترده‌تر کریپتو، به نظر می‌رسد که یک منطقه آماده است تا اوج خود را لمس کند و طبق گزارش، پتانسیل و سازگاری در اکوسیستم کریپتو را نشان دهد.Liquid Staking ، بخشی که پاداش برای تعهدات توکن پشتیبانی از عملیات بلاک چین را تسهیل می کند، نشانه هایی از تجدید حیات را نشان می دهد. این ظهور دوباره علیرغم رکود گسترده در دارایی‌های کریپتو رخ می‌دهد.

بازیابی در میان بحران کریپتو:

به گزارش بلومبرگ، با استناد به داده‌های DefiLlama، تقریباً 292 درصد افزایش در دارایی‌های تضمین‌شده در سرویس‌های سهام مایع وجود دارد که از پایین‌ترین قیمت در ژوئن 2022 به 20 میلیارد دلار رسیده است. دوره زمانی. بلومبرگ به بهبود موقعیت سهامداری نقدینگی به عنوان «هیئت مالی غیرمتمرکز (DeFi)» اشاره کرد. به لطف نرم‌افزار خودکار مبتنی بر بلاک چین، این چارچوب رمزنگاری افراد را قادر می‌سازد تا بدون واسطه معامله کنند، قرض بگیرند و وام دهند. قابل توجه است، زمانی که تاج جواهر برنامه های DeFi بود، استیک مایع بر وام دادن پیشی گرفت. پروتکل های تخصصی در استیکینگ مایع، مانند Lido و Rocket Pool، در آوریل سال قبل شاهد اوج گیری خود بودند. آنها اندکی بیش از 21 میلیارد دلار دارایی جمع کردند. با این حال، این حرکت با بی ثباتی TerraUSD مختل شد و منجر به عقب نشینی عظیم 2 تریلیون دلاری در بازار ارزهای دیجیتال شد. علیرغم مضامین تیره و تار در بخش کریپتو، جایی که توکن‌های اصلی و اکثر خدمات DeFi هنوز پس از ضربه‌های سال‌های 2021 و 2022 بهبود نیافته‌اند، سرمایه‌گذاری مایع برجسته است و بازگشتی را نشان می‌دهد.

موضع نظارتی جهانی در مورد سهامداری:

Liquid Staking نقشی اساسی دارد، به خصوص در بلاک چین اتریوم. مکانیزمی را ارائه می‌کند که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و در ازای آن، یک توکن مایع دریافت کنند که نشان‌دهنده مبلغ شرط‌بندی آنها است. این فرآیند به کاربران اجازه می دهد تا با حفظ نقدینگی در تامین امنیت شبکه مشارکت کنند. به زبان ساده، آن‌ها می‌توانند بدون قفل کردن دارایی‌هایشان، پاداش‌های شرط‌بندی را به دست آورند، از انعطاف‌پذیری و به حداکثر رساندن سود بالقوه اطمینان حاصل کنند. کونال گوئل، تحلیلگر پژوهشی، این خدمات را با "معادل زنجیره ای اوراق قرضه دولتی" تشبیه می کند. این تحلیلگر توضیح می دهد که اگرچه اینها عاری از خطر نیستند، اما نمایه ریسک نسبتاً پایین تری دارند و تا کنون از هک ها یا سوء استفاده ها مصون مانده اند. این تجدید حیات در استیکینگ مایع بدون توجه نمی ماند و با تصمیمات نظارتی در مورد کریپتو در سطح جهانی در کنار هم قرار گرفته است. به عنوان مثال، ایالات متحده، لنز نظارتی خود را در بخش کریپتو، به ویژه در مورد محصولات سهام، تشدید کرده است.
 

تگ ها