امکان ارسال NFT و استفاده از کیف پول دیجیتال در فیسبوک

امکان ارسال NFT و استفاده از کیف پول دیجیتال در فیسبوک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

شرکت متا اعلام کرده است که هم اکنون تمامی کاربران فیسبوک می توانند NFT ها را پست کرده و در پروفایل خود به نمایش بگذارند. کاربران همچنین می توانند کیف پول خود را به فیسبوک و اینستاگرام متصل کرده و NFT های خود را به اشتراک بگذارند. پلتفرم رسانه اجتماعی متا پیش از این امکال پست ان اف تی در اینستاگرام را ایجاد کرده بود.

امکان استفاده از کیف پول های ارز دیجیتالمتامسک، تراست ولت و کوین بیس ولت برای کاربران فراهم شده است. کاربران هم اکنون می توانند برای نمایش NFT از شبکه های پشتیبانی شده اتریوم، پالیگان و فلو استفاده نمایند.

متا همچنین در کنار عرضه کلکسیون ‌های دیجیتال پیشنهادی در فیسبوک و اینستاگرام امکان پست مجموعه‌ های دیجیتالی را نیز برای کاربران فراهم کرده است. بدین ترتیب کاربران می توانند کیف پول دیجیتال خود به صورت یکباره را به هر یک از اپلیکیشن ها متصل کنند تا کلکسیون های دیجیتال خود را اشتراک بگذارند.

براساس توضیحات متا، از کاربران هیچ هزینه ای برای ارسال یا اشتراک گذاری NFT گرفته نخواهد شد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد بازار NFT خود را بزودی راه اندازی کند، اگرچه متا هیچ توضیحی در این خصوص ارائه نکرده است.
امکان اشتراک NFTدر چند ماه اخیر در دسترس کاربران آمریکایی بوده و هم اکنون تمام کاربران فیسبوک این امکان را خواهند داشت تا ان اف تی های خود را به اشتراک گذاشته و پست کنند.

روند گسترش پروژه های متاورسی متا همزمام با زمستان ارزهای دیجیتال

شرکت متا علیرغم روند نزولی مارکت همزمان با زمستان ارزهای دیجیتال به توسعهNFT و متاورسخود ادامه داده است. استفان کسریل، رئیس بخش فین ‌تک متا، اخیرا در مصاحبه ‌ای اعلام کرده است که طرح توسعه متا به دلیل رکود بازار تغییر نکرده است و همچنان قصد خدمت به توسعه دهندگان را دارد.

با این حال، واکنش افراد در رسانه های اجتماعی دوسویه بوده است. برخی از این اقدام در راستای توسعه وب 3 تقدیر کرده اند و برخی دیگر به دلیل شهرت نه چندان موفق پیشین متا نسبت به اقدامات اخیر این پلتفرم تردید داشته اند. متا با وجود تمام انتقادات فضای متاورسی خود را توسعه داده و همچنین طبق پیش بینی مارک زاکربرگ درآمد شرکت بواسطه توسعه متاورس افزایش یافته است. هم اکنون نیز تلاش ‌های متعددی برای تحقیق و توسعه متاورس در بسیاری از مناظق جهان در حال انجام است.

اخیرا متا اپلیکیشن Horizon Worlds خود را در فرانسه و اسپانیا راه اندازی کرده و با انتقاداتی روبرو شده است. عمدتا گرافیک این اپلیکیشن مورد انتقاد بوده که زاکربرگ متعهد شده است در بروزرسانی های آتی این نکته را در نظر بگیرد.

تگ ها