انتشار نتایج اولیه تحقیقات CBDC فدرال رزرو بوستون و MIT

انتشار نتایج اولیه تحقیقات CBDC فدرال رزرو بوستون و MIT
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

پروژه همیلتون، تحقیقات اکتشافی بین فدرال رزرو بوستون و موسسه فناوری ماساچوست (MIT), اولین دور از نتایج را در مدل سازی دلار دیجیتال را منتشر کرد. نتایج تحقیقات فناوری اولیه در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همراه با یک کد منبع باز در GitHub برای مشارکت منتشر شد.

طراحی دو ارز دیجیتال

گزارش ارائه شده توصیف می کند که CBDC با استفاده از OpenCBDC (یک نرم افزار تحقیقاتی منبع باز) توسعه یافته است. مرحله اولیه پروژه بر ساخت و آزمایش پلتفرم‌هایی متمرکز شده که انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در CBDC ایجاد می کنند.

پروژه همیلتون جدا از ارزیابی هیئت فدرال رزرو از یک CBDCبر آزمایشات و تحقیقات فناوری متمرکز نیز استفاده می کند. تحقیقات موجود سرعت، توان عملیاتی و تحمل خطای آنرا نیز ارزیابی می کند. تفاوت اصلی بین این دو طرح در این است که یکی، بر خلاف دیگری، یک رکورد کامل از تراکنش ها را به ترتیبی که پردازش شده اند نگه می دارد.

پردازش 1.7 میلیون تراکنش در ثانیه

مدلی که مستلزم حفظ تاریخچه(هیستری) و تراکنش‌های سفارشی نیست، عملکرد بهتری داشت. با خروجی 1.7 میلیون تراکنش در ثانیه (TPS) است و اکثر تراکنش‌ها در کمتر از نیم ثانیه کامل می شود.

در این گزارش آمده است: علیرغم استفاده از ایده‌های فناوری بلاک چین، متوجه شدیم که برای دستیابی به اهداف ما به یک دفتر کل توزیع شده که تحت صلاحیت عوامل مختلف عمل می کند نیازی نداریم.

محققان پروژه اضافه کردند: ما دریافتیم که حتی زمانی که سیستم تحت کنترل یک عامل واحد اجرا می‌شود، معماری دفتر کل توزیع‌شده دارای نکات ضعفی هست. این تیم هم اکنون در حال پیگیری مرحله دیگری از تحقیقات است که بر طرح های فنی جایگزین تمرکز دارد. در مرحله دوم، پروژه همیلتون عملکردهای اضافی مربوط به یک ارز دیجیتال فرضی را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

تگ ها