انتصاب وزیر دیجیتال جدید ژاپن و احتمال توسعه وب 3

انتصاب وزیر دیجیتال جدید ژاپن و احتمال توسعه وب 3
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس توییت تارو کونو، سیاستمدار حزب حاکم ژاپن، در آخرین تغییر وزرای دولتی؛ نخست وزیر فومیو کیشیدا او را به سمت وزیر دیجیتال منصوب کرده است. پس از اعلام خبر، امید برای بهبود و توسعه وب 3در ژاپن افزایش یافته و احتمالا با انتصاب جدید، دولت توسعه وب 3 را در سرلوحه و مرکز برنامه های اقتصادی خود قرار خواهد داد.

به گفته کارشناسان حوزه دیجیتال؛ به نظر می رسد این انتصاب نشانه واضحی از قصد نخست وزیر برای توسعه فن آوری های جدید در ژاپن می باشد. تارو کونو یک مدیر ارشد سابق صنعت فن آوری است و حضور پررنگی در رسانه های اجتماعی دارد و با سابقه تحصیل در دانشگاه جورج تاون، به زبان انگلیسی مسلط است. وی پیش از این ریاست وزارت خارجه را بر عهده داشته و همچنین وزیر سابق دولت در امور اصلاحات اداری بوده است.

تارو کونو در دوران خدمت در وزارت خارجه با ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریومو ایا میاگوچی، مدیر اجرایی بنیاد اتریوم، ملاقات رسمی داشته است. سال گذشته نیز، تارو کونو در رقابت انتخاباتی نخست وزیری با کیشیدا با اختلاف اندکی شکست خورده است.

تارو کونو از آغاز تاکنون حامی ارزهای دیجیتال و متاورس بوده و اخیرا در توییتر از 2.4 میلیون دنبال کننده خود درخواست کرده تا یک آواتار دیجیتالی ساخته و در فضاهای متاورس از آن استفاده نمایند. وی پس از اعلام خبر از برخی از اهداف خود برای توسعه وب 3 و متاورس رونمایی کرده است.

تارو کونو از این پس ریاست آژانس دیجیتال دولتی را بر عهده خواهد داشت. این سمت در سال 2009 در تلاش برای دیجیتالی کردن عملکرد دولت، پر کردن شکاف فن آوری بین مناطق روستایی و شهری و ترویج رشد مبتنی بر فن آوری اطلاعات و بلاک چین ایجاد شده است.

توسعه فن آوری های دیجیتال در ژاپن

فومیو کیشیدا، نخست وزیر و حزب حاکم دموکرات در ماه‌ های اخیر در خصوص توسعه و رشد فن آوری مرتبط با وب 3 پیشنهاداتی ارائه داده اند و اکنون به نظر می رسد انتصاب وزیر با نفوذی همچون تارو کونو برای رهبری مؤثر توسعه دیجیتال نشان از تلاش و جدیت توکیو در خصوص توسعه نوآوری های جدید بوده است.

همچنین احتمالا دیگر دلیل نخست وزیر ژاپن هشدار اخیر رهبران اپوزیسیون و روسای صنعت در خصوص مهاجرت استعدادهای برتر بلاک چین و شرکت های فن آوری جدید ژاپنی به دلیل نرخ ‌های مالیاتی غیرقانونی بوده است.

کیشیدا در سفری به بریتانیا در ماه می سال جاری به سرمایه‌ گذاران بریتانیایی گفته است که دولت وی رشد مرتبط با وب 3 را هدف قرار داده و در سخنرانی خود به تحولات مرتبط با توکن متاورس و غیرقابل تعویض، NFT اشاره کرده است.

همچنین براساس گزارشCoinPost  در ماه گذشته، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، دفتر تبلیغاتی جدید وب 3 را تأسیس کرده و این سازمان به عنوان "یک سازمان بین وزارتی" معرفی نموده اند که در توسعه صنعت دیجیتال اقدامات موثر و مفیدی انجام خواهد داد.
 

تگ ها