انتقاد برایان آرمسترانگ از اپل در خصوص ممنوعیت برخی از خدمات دیجیتال

انتقاد برایان آرمسترانگ از اپل در خصوص ممنوعیت برخی از خدمات دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به گفته برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، سیاست ‌های اپ استور اپل، خدمات کوین بیس را مختل کرده است. او اپل را به دلیل ممنوعیت خدمات صرافی کوین بیس و در کل غیردوستانه بودن با تجارت ارزهای دیجیتال سرزنش کرد. در یکی از قسمت‌ های اخیر پادکست سوپراستریم در 20 آوریل، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران کوین‌ بیس، اپل را به دلیل عدم توسعه ویژگی های نرم افزاری اپل در خصوص تسهیل خدمات دیجیتال محکوم کرد.

قبل از انتقاد از اپل، او به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرد که سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال روزی می ‌توانند از دستگاه‌ های سازگار با ارزهای دیجیتال با ویژگی ‌های سخت ‌افزاری خاص داخلی استفاده کنند. او ادعا کرد که اپل در پذیرش خدمات ارزهای دیجیتال سست عمل کرده است و مدعی شد که آیفون تعدادی از خدمات ارائه شده توسط کوین بیس را ممنوع کرده است.

موبایل های سازگار با برای ارزهای دیجیتال

مدیر عامل کوین بیس در سوپراستریم اعلام کرد که کوین بیس در حال حاضر یک کیف پول سخت‌ افزاری مشترک با لجر دارد و در حال توسعه و ساخت کیف پول سخت افزاری خود می باشد اما اکثر مردم ترجیح می دهند از نرم افزار های خود گوشی موبایل استفاده کنند، وی افزود: از این رو سیستم های عامل بزرگ موبایلی از جمله اپل باید اکوسیستم محصولات خود را در راستای تسهیل خدمات ارزهای دیجیتال گسترش دهند.

آرمسترانگ مشخص نکرد که کدام ویژگی ‌خدمات ارزهای دیجیتال ممنوع شده ‌اند، اما اظهار داشت که موبایل های سازگار با خدمات ارزهای دیجیتال در آینده مورد نیاز و احتمالا محبوب خواهند بود.

این اولین بار نیست که آرمسترانگ نارضایتی خود را از اپل ابراز کرده است. در سال 2020 نیز آرمسترانگ اظهار داشت که سیاست‌ های اپ استور اپل مانع ایجاد و گسترش خدمات بیت کوین شده است. هم اکنون نیز کوین بیس به همه عملکردهای مورد نظر خود در اپل دسترسی ندارد و کاربران کوین بیس تنها به تعدادی از ویژگی های خاص و بنیادی اپل دسترسی دارند.

همکاری کوین بیس و اپل پی

کوین بیس اکنون خرید ارز دیجیتال از اپل پی را پشتیبانی می کند و این به این معنی که کاربران می توانند با کارت های نقدی که به سیستم اپل مرتبط است، خرید ارز دیجیتال خود را انجام دهند. کوین بیس در ژوئن 2021 کارت کوین بیس خود را با اپل پی سازگار کرده است.

برای خرید ارزهای دیجیتال می‌ توان از طریق کوین بیس با استفاده از اپل پی که به کارت نقد کاربر لینک شده است، ارز دیجیتال خریداری کرد. افزودن پول نقد و فروش ارزهای دیجیتال در حال حاضر با اپل پی در دسترس نمی باشد.

همچنین بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از اپل پی خریداری کرد. کاربران آیفون همچنین می توانند با BitPay خرید ارز های دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین به دلایل امنیتی کوین بیس، نمی ‌توان پول فیات را فوراً با استفاده از یک حساب بانکی مرتبط نقد کرد یا ارز دیجیتال خریداری شده را ارسال کرد.
 

تگ ها