انتقاد بنیانگذار اتریوم و مدیر عامل بایننس از مدیریت بحران اکوسیستم Terra

انتقاد بنیانگذار اتریوم و مدیر عامل بایننس از مدیریت بحران اکوسیستم Terra
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بنیانگذار اتریوم و مدیر عامل بایننس به طور جداگانه در توییتر به انتقاد از اکوسیستم ترا و توکن UST پرداخته اند. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، کل فرضیه UST را مورد انتقاد قرار داد و آن را از ابتدا عمداً گمراه کننده و ذاتاً ناقص دانسته است. بوترین، با اشاره به استیبل کوین های الگوریتمی و استیبل کوین های دارای پشتوانه دارایی اظهار داشت که این دو بسیار متفاوت می باشند.

پس از روزها سکوت غیرمعمول، بنیانگذار ترا در روز جمعه، 14 می با طرح جدیدی برای احیای لونا ظاهر شد که این ایده شامل کنار گذاشتن دائمی UST و بازنشانی لونا به یک میلیارد توکن بوده که قصد داشته توکن های ارائه شده را ما بین دارندگان قبلی و فعلی توزیع کند.

مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو نیز در توییتر خود از این اقدام انتقاد کرده و اظهار داشت: Axie Infinity بهتر از ترا با بحران خود مقابله کرده است. وی افزود که چنین طرحی در بدو ورود مرده است و فورک لونا، یا تقسیم بلاک چین برای ایجاد نسخه دوم، برای اکوسیستم ترا بی فایده خواهد بود. ژائو فراتر رفته و آشکارا شفافیت مدیریت ترا را با بحران ناشی از فروپاشی UST و LUNA زیر سوال برده است. وی از میلیاردها بیت کوین ذخیره شده توسط بنیاد لونا پرسیده که قرار بوده از استیبل کوین اکوسیستم حمایت کند.

براساس داده ‌های بلاک چینOnchin، بنیاد لونا در هفته گذشته گذشته میلیاردها بیت کوین را به حساب ‌های بایننس و جمینی ژائو ارسال کرده است. اما این که آیا این ذخایر واقعاً برای خرید UST فروخته شده است، سوالی است که بی جواب مانده است.

روز جمعه، 14 می، همزمان به نزدیک صفر رسیدن لونا، ترا به طور موقت زنجیره بلاکی خود را متوقف کرد تا خطرات حملات حاکمیتی را کاهش دهد، بایننس LUNA و UST را از فهرست خارج کرد و هر دو کوین را از بازارهای آتی و اسپات حذف کرد. سپس معاملات را برای هر دو در اواخر همان روز از سر گرفت.
اقدامات لونا برای بهبود

لونا، ارز دیجیتالی که تقریباً به صفر رسیده بود، در 15 می با افزایش 3300 درصدی، شاهد بهبود و پامپ عظیمی بوده است. طبق داده ‌های CoinGecko، این ارز دیجیتال به بالاترین سطح 0.00058798 دلار رسید که نشان‌ دهنده وضعیتی از بهبود است.

پس از آن که بنیانگذارTerraform Labs، طرح بازیابی TerraUSD و لونا را در بحبوحه سقوط منتشر کرد، لونا دوباره دوباره رشد کرده است. براساس توضیحات دو کوون، جامعه Terra باید زنجیره را بازسازی کند و اعتباردهندگان باید شبکه را به 1 میلیارد توکن بازنشانی کنند.

دو کوون بر این واقعیت تاکید کرد که شبکه ترا باید امنیت خود را با نرخ تورم واقعی 7 درصد افزایش دهد تا بتواند هزینه های پرداخت امنیت بدون کارمزد معاملات را پشتیبانی نماید.
علاوه بر این، دارندگان استیبل کوینTerraUSD، طبق گفته بنیانگذار، باید بخش عمده ای از شبکه را در اختیار داشته باشند و به طور عادلانه غرامت دریافت کنند. همچنین، او خاطرنشان کرد که شبکه Terra به هولدرهای توکن خود برای افزودن ارزش به اکوسیستم نیاز خواهد داشت.