پذیرش ارز دیجیتال در اوکراین و روسیه در جریان جنگ

پذیرش ارز دیجیتال در اوکراین و روسیه در جریان جنگ
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

چین آنالیسیس، یک شرکت تحقیقاتی بازار، اوکراین در سال 2021 در شاخص پذیرش رمزارز جهانی (GCAI) رتبه چهارم جهانی را به خود اختصاص داد، که میزان و ارزش ارزهای دیجیتال مبادله شده در یک کشور را نشان می دهد.

در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اجازه جنگ تمام عیار علیه اوکراین را صادر کرده است، و بیت کوین نقشی حیاتی در هر دو طرف مبارزه ایفا می کند، به نظر می رسد اوکراین آمادگی بیشتری برای پذیرش فناوری مالی نوپا دارد.

به گفته مارینا کووالنکو، مدیر عامل پلتفرم مالیات بیت کوین، اقدام اوکراین برای به رسمیت شناختن قانونی ارزهای دیجیتال تحت یک چارچوب قانونی بوده و این کشور در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در آینده قرار دارد.

گزارشات جهانی در مورد پذیرش ارز دیجیتال در اوکراین

بر اساس گوگل ترندز، علاقه به بیت کوین در این کشور اروپای شرقی در روز گذشته پس از افزایش شدید نگرانی ها درمورد جنگ در اوایل پنجشنبه، اندکی افزایش یافته است.

همچنین نمودار Google Trends علاقه 100 درصدی در 27 فوریه به پذیرش بیت کوین را نشان می دهد. براساس TradingView.com ارزش کل بازار بیت کوین امروز، 27م فوریه 2022 به 663.345 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین اوکراین مجموعه قابل توجهی از توسعه دهندگان نرم افزاری دارد که آماده نفوذ به فضای فناوری بلاک چین نیز هستند. سال گذشته، شرکت هلندی فناوری اطلاعات Daxx، اوکراین را به عنوان مطلوب ترین کشور برای برون سپاری فناوری اطلاعات و شماره 1 در جهان برای استخدام برنامه نویسان رتبه بندی کرده است.

گزارشی که نیویورک تایمز در سال 2021 منتشر کرد، نشان می‌دهد که اوکراین بیش از هر روز معاملات ارزهای دیجیتال را نسبت به ارز داخلی خود، هریونیا، پردازش خواهد کرد. طبق گزارش تایمز، روزانه بیش از 150 میلیون دلار ارز دیجیتال در اوکراین مبادله می شود و تقریباً 8 میلیارد دلار ارز دیجیتال سالانه وارد کشور و از آن خارج می شود.

پارلمان اوکراین هفته گذشته قوانینی را برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال وضع کرد و زمینه را برای یک چارچوب قانونی برای نظارت موثر بر جریان دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین فراهم کرد.

سیاستگذاران اوکراین خوشبین هستند که قانون جدید و پذیرش رمزارزها، سرمایه‌گذاری بین‌المللی بیشتری را به تجارت دیجیتال در حال توسعه این کشور جلب کند، با این حال اوکراین در یک جنگ تمام عیار با روسیه به دنبال کاهش جریان ‌های مالی خود نیز می باشد.

به نوبه خود، روسیه نیز در حال بحث در مورد این است که آیا لایحه جدیدی را ارائه کند یا قوانین موجود را برای تنظیم ارز دیجیتال به عنوان یک ارز به منظور محدود کردن فعالیت های مجرمانه و تحت نظارت رسمی قرار دادن مالیات های مربوط به رمزارزها تغییر دهد.

در همین حال، برخی از اوکراینی‌ ها ممکن است به دلیل کاهش ارزش پول این کشور در روز پنجشنبه و محدودیت برداشت بانک مرکزی به 100.000 UAH (3390 دلار) در روز، به بیت کوین روی بیاورند. بیت کوین در ساعت 09:30 UTC روز پنجشنبه، درست لحظاتی پس از اصابت اولین موشک های روسی به شهر کیف، پایتخت اوکراین به 35205 دلار سقوط کرد. قیمت همچنان 8 درصد در یک روز و 19 درصد در یک هفته کاهش می یابد و تمام سودهای ماه قبل را از بین می برد.

تگ ها