ایجاد سیستم رجیستری ارزهای دیجیتال در آرژانتین

ایجاد سیستم رجیستری ارزهای دیجیتال در آرژانتین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

AFIP، آژانس مالیاتی آرژانتین، از ایجاد سیستم متمرکز با هدف رجیستری برای دارندگان ارزهای دیجیتال حمایت کرده است. بر اساس اظهارات رئیس آژانس مالیاتی آرژانتین ، این امر باعث می شود آژانس های مالیاتی در سرتاسر جهان از فرارهای مالیاتی شرکت ها جلوگیری کنند. این سازمان قبلاً از اطلاعات مالی برای جمع آوری مالیات از کاربران آرژانتینی با حساب های بانکی خارج از کشور استفاده کرده است.

آژانس مالیاتی آرژانتینAFIP، آژانس ملی جمع آوری مالیات آرژانتین می باشد، در راستای افزایش کارایی خود را در جمع آوری مالیات های مربوط به ارزهای دیجیتال، حمایت عمومی خود را از ایجاد رجیستری دارنده ارزهای دیجیتال، با ایجاد تغییراتی برای گنجاندن دارایی های دیجیتال در سیستم تبادل فعلی که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه،OECD اداره می شود، ابراز کرده است.

رئیس آژانس مالیاتی آرژانتینAFIP ، مرسدس مارکو دل پونت، در یک رویداد اظهار داشت: گنجاندن پول الکترونیک، ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال در مکانیسم های تبادل اطلاعات بین المللی ضروری است تا از تبدیل شدن آنها به ابزاری برای فرار مالیاتی جلوگیری شود.

افزایش کنترل مالیاتی توسط  AFIP

اداره مالیات آرژانتین تعدادی از کیف ‌پول‌ های دیجیتال و دارایی هایی را که کاربران در پلتفرم‌ های فین‌ تک ذخیره کرده بودند را به‌ عنوان بخشی معوقات مالیاتی توقیف کرده است. بیش از 5000 مورد از مالیات دهندگان اموال دیگری برای تصرف نداشتند که آژانس مالیاتی آرژانتینAFIP، از طریق تصرف کیف پوال های دیجیتال کاربران حسابهای مالیاتی آنان را تسویه نموده اند.

این اقدام آژانس مالیاتی آرژانتینAFIP، به دلیل گزارش هایی سازمانی از شرکت های فین تک در مورد دارایی های دیجیتال کاربران امکان پذیر شده است. دولت آرژانتین در تلاش است تا برای پرداخت بدهی خود به صندوق بین المللی پول، منابع مالی قابل توجهی را از سرمایه مردم جمع آوری کند و یکی از راهبردهای آن اجرای روش های جدید اخذ مالیات است.

در ماه مارس، آژانس مالیاتی آرژانتینAFIP، شروع به بررسی دقیق تحرکات معامله گران ارزهای دیجیتال به طور مستقیم کرده است و الزاماتی را برای برخی از آنها ارسال کرده تا عملکرد و مبادلات ارزهای دیجیتال خود را گزارش کنند.

سنا اخیرا لایحه قانونی که با هدف ایجاد مالیات بر دارایی های فیزیکی و دیجیتال آرژانتینی ها در سراسر جهان بوده است را تصویب کرده است، همچنین تنظیم قوانین مالیاتی جدید در راستای اهداف افزایش کنترل مالیاتی دولت آرژانتین در اوایل ماه آوریل به سنا ارائه شده است.

وضعیت ارزهای دیجیتال در آرژانتین

براساس اظهارات وکیل متخصص ارزهای دیجیتال و عضو کمیته اجرایی NGO بیت کوین آرژانتین، در آرژانتین مقررات خاصی در مورد ارزهای دیجیتال وجود ندارد. با این حال، بانک مرکزی هشدارهایی را در مورد کلاهبرداری های مبتنی بر ارزهای دیجیتال صادر کرده است.

براساس داده های بانک مرکزی آرژانتین، سطح استفاده از دارایی های دیجیتال هنوز بالا نیست، اما با پذیرش ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد است و با عدم وجود قوانین مشخص برای ارزهای دیجیتال نگرانی هایی نیز وجود دارد. آرژانتینی ها در سال گذشته 1.86 میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال به دست آورده اند.
 

تگ ها