ایجاد NFT از ویدئوی آتش زدن پاسپورت اولیو آلن، هنرمند روسی

ایجاد NFT از ویدئوی آتش زدن پاسپورت اولیو آلن، هنرمند روسی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

الیو آلن، هنرمند روسی، پس از 11 سال زندگی در ایالات متحده، کپی پاسپورت کشور خود را در مقابل سرکنسولگری فدراسیون روسیه در شهر نیویورک سوزاند.

آلن که از اوایل سال 2018 در صنعت ارز دیجیتال فعال است، گفت در پی تصمیم او برای عدم بازگشت به روسیه وی اقدام به سوزاندن پاسپورت خود کرده است. هدف وی از این کار تشویق غیرنظامیان روسی (با وجود شستشوی مغزی بسیاری) بر عدم حمایت از تصمیم دولت برای حمله به اوکراین بوده است.

آلن درباره کشور تولدش گفت: من روسیهِ پوتین را خانه خود نمی دانم. با سوزاندن پاسپورت به صورت علنی مخالفت او با دولت آشکار خواهد بود، و با این کار خود را در معرض خطر قرار می دهد. همچنین اولیو آلن یک NFT از ویدئوی آتش زدن پاسپورتش ایجاد کرده است.

آلن در حساب توییتر خود گفت که در همبستگی با اوکراین می ‌ایستد و ژتون غیرقابل تعویض پاسپورت در بازار SuperRare  در بیت کوین و اتریوم فهرست و تمام عواید حاصله از طریق پلتفرم خیریه غیرانتفاعی Giving Block به یک سازمان غیرانتفاعی هدایت خواهد شد.

محتوای ویدیوی NFT آلن شامل توضیحات تکان دهنده ای است. از جمله جملاتی شامل: جنگ در اوکراین یک تراژدی است که جان مردم بی گناه را می گیرد و ویرانی ویرانگری را به همراه دارد. قلبم را می شکند. گذرنامه ام را سوزاندم نه به این دلیل که کشورم را دوست ندارم، بلکه به این دلیل که به روسیهِ پوتین اعتقادی ندارم. امروز و هر روز از صلح و آزادی دفاع خواهم کرد. 

این مزایده در تاریخ 4 مارس در SuperRare پخش و 14 پیشنهاد  خرید دریافت کرد. در نهایت توسط کاربر dedb8 به قیمت 3.66 اتریوم خریداری شد.

انصراف از تابعیت روسیه

صرف سوزاندن پاسپورت به تنهایی باعث ازبین رفتن تابعیت نمی شود. دولت روسیه از طریق قانون فدرال در سال 2002 به صراحت اعلام کرد که افرادی که در خارج از روسیه زندگی می کنند می توانند تابعیت روسیه خود را به صلاحدید خود قطع کنند، مشروط بر اینکه از سوی روسیه مورد اتهام قرار نگرفته باشند، شهروندی دیگری نداشته باشند، یا نسبت به فدراسیون روسیه تعهد معوقه نداشته باشند.

آلن باید مدارک خود را در سفارت روسیه با ارائه یک پاسپورت سالم تکمیل کند تا رابطه خود را با این کشور به طور قانونی قطع کند.

همچنین الیو آلن تنها فردی نیست که از NFT ها برای جمع آوری ارز دیجیتال برای کمک به مردم اوکراین استفاده می کند. مجله تایم اعلام کرد که TimePieces، یک ابتکار  web3، برای هنرمندان طالب صلح را راه اندازی خواهد کرد.

59 نمونه NFT دیگر از هنرمندان بسیاری برای جمع آوری کمک های مالی برای تلاش های بشردوستانه و امدادی در اوکراین بر بیت کوین و اتریوم فروخته شده است. دولت اوکراین در حال ایجاد یک مجموعه NFT برای جمع آوری کمک های مالی برای جنگ است، و Aid for Ukraine نیز سه NFT مبتنی بر Solana به عنوان کمک مالی دریافت کرده است.
 

تگ ها