اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال و محدودیت ‌های قانونی سخت‌ گیرانه استرالیا

اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال و محدودیت ‌های قانونی سخت‌ گیرانه استرالیا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با محبوبیت و پذیرش ارزهای دیجیتال و تغییر بیزنس های مختلف در راستای آن افراد بیشتری به سمت دارایی های دیجیتال تمایل پیدا کرده اند و برندهای بیشتری با اهداف متفاوت وارد صنعت دیجیتال شده اند. برخی از افراد با رشد صنعت دیجیتال اهداف سرمایه گذاری بلندمدت را انتخاب می کنند. برخی از برندها نیز از این صنعت به عنوان معیاری برای گسترش تجارت خود استفاده می کنند و سعی در رشد پایگاه مشتریان خود دارند.

علیرغم رشد روز افزون صنعت دیجیتال و استفاده جهانی از ارزهای دیجیتال، هنوز ناآگاهی بالایی در مورد دارایی دیجیتال وجود دارد. علاوه بر این، با توجه به ریسک نوسانات بالا، احتمال از دست دادن سرمایه نیز زیاد است. همچنین بسیاری از دولت های جهانی در تلاش برای تنظیم قوانین و مقررات نظارتی را در مورد ارزهای دیجیتال می باشند.

در همین راستا اجرای مقررات نظارتی در استرالیا با هدف محافظت از سرمایه مردم اجرا می شود. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ،ASIC هشدارهای جدیدی را برای سرمایه گذاران مالی دیجیتال منتشر کرده است که می تواند به طور قابل توجهی بر صنعت دیجیتال کشور تأثیر بگذارد.

در اخطاریه اخیر، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا به شرح مقررات نظارتی علیه شرکت‌ ها و سرمایه گذاران پرداخته و از شرکت ها و افراد خواسته تا محصولات دیجیتال خود را عمدی یا ناآگاهانه تبلیغ نکنند. بر اساس بیانیه ارائه شده توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا شرکت ها با نادیده گرفتن هشدارهای ASICبا جریمه های میلیون دلاری و یا 5 سال حبس روبرو خواهند شد.

تعریف تبلیغات در هشدارهای جدید ASIC علیه اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال

اگرچه این اخطاریه به صورت ویژه از اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال نام نمی ‌برد، اما می‌ توان از طریق دستورالعمل ‌ها به قوانین مربوط به آنها نیز دسترسی داشت. زیرا خدمات تبلیغات سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال هم به عنوان محصولات مالی در نظر گرفته می‌ شوند که در تبلیغات اینفلوئنسرها بسیار مشاهده می شود.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ،ASIC همچنین در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که برای ثبت محتوا و محصولات، اینفلوئنسرها نیاز به مجوز از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا خواهند داشت. براساس پیش بینی ها محدودیت ‌های قانونی سخت ‌گیرانه تری بر عملکرد اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال استرالیا در نظر گرفته شده است. 

طبق نظرات کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، داشتن مجوز در کنار ارائه اطلاعات واقعی در مورد یک محصول و توصیه های سرمایه گذاری واقعی و ارائه عواقب سرمایه گذاری در محصول دیجیتال پیشنهادی توسط یک اینفلوئنسر ضروری خواهد بود.

سناتور اندرو براگ از مجلس لیبرال استرالیایی این مقررات سخت گیرانه و دستور العمل ‌های جدید کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا را غیر ضروری خواند و اعلام داشت او معتقد است که صنعت ارزهای دیجیتال باید بر اساس قوانین جاری و عاری از محدودیت ها باشد.

ماه گذشته در هفته بلاک چین استرالیا، سناتور براگ پیشنهاداتی در مورد سازمان های خودمختار غیرمتمرکز ارائه کرده است. سناتور براگ همچنان طرفدار مقررات قوی و موثرتر در ارزهای دیجیتال است. همچنین در استرالیا، دارایی های دیجیتال و مبادلات ارزهای دیجیتال قانونی هستند.
 

تگ ها