بازیابی Axie Infinity از هک 600 میلیون دلاری و رونمایی از پل جدید رونین

بازیابی Axie Infinity از هک 600 میلیون دلاری و رونمایی از پل جدید رونین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

شرکت سازنده بازی محبوب توکن غیر قابل تعویض اکسی اینفینیتی، اسکای ماویز، راه اندازی مجدد پل رونین خود را جشن گرفت. این پلتفرم زنجیره ‌ای دسترسی به گزینه های واریز، استیک، برداشت و سایر ویژگی ‌ها را برای کاربران از طریق پل رونین فراهم کرده است. پل رونین در مارس 2022 با سرقت 600 میلیون دلار تخلیه شد.

شرکت اسکای ماویز که دفتر مرکزی آن در کشور ویتنام قرار دارد، در زمینه فن آوری بلاک چین فعال می باشد. از محصولات این شرکت می توان به بازی اکسی اینفینیتی و کیف پول رونین اشاره کرد. این شرکت با هدف ایجاد بستری در بلاک چین که بتوان در آن کار، زندگی و فعالیت داشت، شروع بکار کرده است.

هک پلتفرم از طریق پل رونین، آن زمان توسط FBI به گروه هکر کره شمالی لازاروس مرتبط شده است. پل رونین همچنین در 28 ژوئن مجددا راه اندازی شده است، راه اندازی مجدد پل رونین به هارد فورک نیاز خواهد داشت و تمام اعتبار سنجی ها همزمان با راه اندازی باید نرم افزار خود را به روز نمایند.

از زمان حمله، اسکای ماویز و تیم پشتیبان اکسی اینفینیتی با مجریان قانون برای بازیابی 173600 اتریوم و 25.5 میلیون دلار یو اس دی کوین همکاری کرده ‌اند. تیم توسعه با راه اندازی مجدد پل رونین، تمام سرمایه های از دست رفته کاربران را بازگردانده اند و کاربران هم اکنون می توانند وجوه خود را برداشت نمایند.

براساس بیانیه اخیر شرکت، شبکه جدید رونین توسط دو شرکت خارجی Verrichains وCertik  حسابرسی شده است. این شرکت ها یافته های امنیتی خود را پس از تجزیه و تحلیل قراردادهای هوشمند پل رونین و اجزای آن منتشر کرده اند.

علاوه بر دو شرکت مستقل ذکر شده، قراردادهای هوشمند جدید پل رونین، ویژگی جدید circuit-breaker یا سیستم قطع کننده مدار را به پلتفرم اضافه کرده اند، این اقدام به طور مستقیم برای جلوگیری از تکرار حملات یا سوء استفاده های احتمالی دیگر راه اندازی شده است. 

طبق بیانیه رسمی، این شرکت تلاش خواهد کرد تا وجوه سرقت شده را ردیابی کند و همچنین همه کاربران می توانند دارایی های خود را برداشت نمایند. همچنین طبق وعده داده شده، تمام wETH و USDC متعلق به کاربران شبکه رونین به طور کامل، 1:1 توسط اتریوم و یو اس دی کوین در اتریوم پشتیبانی می شوند.

محافظت Axie Infinity از کاربران در برابر حملات

سیستم قطع کننده مدار یا circuit-breaker براساس برداشت با محدودیت در ارزش کل خواهد بود. برداشت ‌های بزرگ باید توسط بیش از 70 درصد گره تأیید شوند یا اگر بیش از 1 میلیون دلار باشد باید 90 درصد از امضاهای اعتبارسنجی را به دست آورد.

برداشت ‌های بیش از 10 میلیون دلار به 90 درصد از امضای اعتباردهندگان نیاز خواهد داشت و باید با فرآیند بررسی دستی مطابقت داشته باشد که می ‌تواند تا 7 روز طول بکشد. شبکه جدید رونین دارای سقف برداشت روزانه 50 میلیون دلار خواهد بود. اگر تراکنش ‌های شبکه به این حد برسد، ناظر رونین آنرا به صورت دستی بازنشانی خواهد کرد.
 

تگ ها