بالاترین حد آدرس های بیت کوین غیر صفر(Non-Zero)

بالاترین حد آدرس های بیت کوین غیر صفر(Non-Zero)
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

آمارهای آنچین تا ماه فوریه نشان می‌ دهد که احساسات بازار بیت‌ کوین مثبت است، زیرا آدرس ‌های با موجودی غیر صفر (نان-زیرو) بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 40 میلیون رسیده اند.

پویایی طرف عرضه supply-side dynamics شبکه بیت کوین همچنان به پذیرش قوی خود ادامه می دهد زیرا اکنون آدرس های بیشتری با تراز بیت کوین مثبت نسبت به قبل وجود دارد.

علاوه بر این، کیف پول هایی که دارای مانده بیت کوین مثبت هستند به طور فزاینده ای کوین های خود را نگه می دارند. بر اساس داده‌ های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، مقدار عرضه در گردش بیت ‌کوین آخرین بار بین سه تا پنج سال پیش حرکت کرده و به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر یعنی کمی بیش از 2.8 میلیون کوین رسیده است.

تغییرات اخیر نرخ بیت کوین

تعداد آدرس‌ های با تراز غیر صفر تا اواسط سال 2021 در سال‌ های 2019 و 2020 افزایش شدیدی داشته و رشد آن حدود 35 میلیون آدرس بوده است. همچنین، رشد این معیار از ابتدای سال 2022 افزایش یافته است و طبق گفته گلس ‌نود، اوج قیمت جدید، امروز به 40,276,163 رسیده است.

افزایش ناگهانی عرضه بیت کوین که آخرین بار سه تا پنج سال پیش فعال بود، در ابتدای 2018 همزمان با اوج قیمت اخیر بازار افزایش یافته است.

در میان آدرس ‌هایی که موجودی غیر صفر دارند، طبق گزارش گلس نود 817.445 مورد از آنها حداقل یک بیت کوین کامل دارند که بالاترین میزان آن در 10 ماه گذشته است.

پویایی سمت عرضه در بیت کوین چندین معیار قابل توجه در ماه گذشته ارائه کرده است. FSInsight در 9 فوریه گزارش داد که 75 درصد از عرضه بیت کوین گردش نقدینگی ندارند، زیرا برای مدت طولانی جابجا نشده است.

گزارش شرکت تحقیقات مالی وضعیت را به عنوان یک powder keg توصیف می کند که به محض خرید مقدار متوسطی از بیت کوین در بازار، آماده انفجار خواهد بود. 

تطبیق سیستم بیت کوین با شرایط ویژه

آشفتگی های سیاسی در کانادا و اوکراین در ماه فوریه نیز توانایی بیت کوین برای ضد سانسور را روشن کرده است. بیت کوین در برابر سانسور مقاوم است به این معنا که هیچ نهاد واحدی توانایی معکوس کردن تراکنش بیت کوین یا لیست سیاه کیف پول یا آدرس را ندارد.

هر گره ای می تواند یک تراکنش را پخش کند و هر ماینری می تواند هر تراکنش را استخراج کند. بنابراین، سانسور یک تراکنش بیت کوین عملا غیرممکن خواهد بود. برخی از کانادایی ها بیت کوین را برای محافظت از سرمایه های خود در برابر مسدود شدن استفاده می کنند، همچنین دولت اوکراین اکنون با افزایش تنش ها در منطقه کمک های مالی را از این طریق می پذیرد.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 37,827 دلار معامله می شود که در مقایسه با 10 نوامبر حدود 45 درصد کاهش یافته است و طبق CoinGecko اوج قیمت 69,000 دلار است.
 

تگ ها