بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال راه اندازی CBDC در سال 2024

بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال راه اندازی CBDC در سال 2024
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق خبرهایی که اخیرا منتشر شده است، بانک مرکزی کره جنوبی قصد دارد CBDC را به صورت آزمایشی در سال 2024 راه اندازی کند و شرکت کنندگان در برنامه آزمایشی می توانند با استفاده از توکن های سپرده CBDC صادر شده توسط بانک های تجاری، کالاهایی را خریداری کنند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک با مفهوم دارایی های CBDC آشنا هستید.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، بانک کره از برنامه های آزمایشی برای آزمایش رمز ارز جدید بانک مرکزی خود یعنی CBDC رونمایی می کند. این برنامه با همکاری کمیسیون خدمات مالی(FSC) و سرویس نظارت مالی(FSS) انجام می شود و انتظار می رود در سال 2024 راه اندازی شود. این اعلامیه بعد از ملاقاتی بین ری چانگ یونگ، فرماندار BOK و آگوستین کارستنز، مدیر کل بانک تسویه حساب های بین المللی، انجام می شود که بر علاقه جهانی به نوآوری ارز دیجیتال تاکید و اشاره می کند.
با مطالعه قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال متوجه خواهید شد که برنامه جدید کره جنوبی به 100 هزار نفر کره ای این امکان را می دهد تا از توکن های سپرده بر اساس CBDC(وون دیجیتال) استفاده کنند که قدم مهمی در ادغام ارزهای دیجیتال در تراکنش های روزمره در کشور است. CBDC شکل دیجیتالی پولی است که توسط بانک مرکزی پشتیبانی می شود، با هدف ساده سازی تراکنش های مالی و رفع چالش های موجود در سیستم های فعلی، مانند کارمزد تراکنش های بالا و فرایندهای تسویه.
توجه داشته باشید که شرکت کنندگان در برنامه آزمایشی CBDC می توانند با استفاده از ژتون های سپرده صادر شده توسط بانک های تجاری، مشابه کوپن کالا را خریداری کنند. انتظار می رود که استخدام شرکت کنندگان توسط بانک های منتخب بین سپتامبر 2024 و اکتبر 2024 انجام شود و این پروژه به مدت سه ماه ادامه دارد.
 

تگ ها