برنامه تشویقی 290 میلیون دلاری آوالانچ  در جهت توسعه زیرشبکه ها

برنامه تشویقی 290 میلیون دلاری آوالانچ  در جهت توسعه زیرشبکه ها
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بنیاد Avalanche یک برنامه تشویقی 290 میلیون دلاری را معرفی کرده است که هدف آن تقویت توسعه زیرشبکه ها (subnets) در سیستم می باشد. این آپ که آوالانچ چند جهانی یا “Avalanche Multiverse” نام دارد، بر پروژه ‌های توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT)، امور مالی غیرمتمرکز(Defi)، بازی (Gaming) و سایر برنامه ‌ها تمرکز خواهد کرد.

زیرشبکه ها بلاک چین های جداگانه ای هستند که برای مصارف مختلف ایجاد می شوند. پلتفرم های رقیب، مانند پولکادات، ویژگی مشابهی را ارائه می دهند.

همچنین زیرشبکه های مختلف نیازی به رقابت برای منابع شبکه نخواهند داشت، که این امکان راه اندازی تعداد نامحدودی از آنها را برای رسیدن به سطح قابل توجهی از مقیاس فراهم می کند. در ضمن اینکه اگر زیرشبکه ها نمی خواهند به AVAX آوالانچ متصل شوند، می توانند توکن های خود را صادر کنند.

بر اساس داده های ارائه شده توسط دیفای لیما، آوالانچ چهارمین پلتفرم بزرگ قراردادهای هوشمند از نظر ارزش کل لاک شده یا TVL را داراست. آگوست گذشته، بنیاد اوالانچ یک پاداش 180 میلیون دلاری برای استخراج نقدینگی را اعلام کرد که به افزایش چشمگیر ارزش کل لاک شده پروتکل کمک کرده است.

راه اندازی زیرشبکه ای

اولین زیرشبکه ای که از طریق برنامه Multiverse پاداش دریافت می کند پروژه گیم  DeFi Kingdoms است که ۱۵ میلیون دلار پاداش برای آن در نظر گرفته شده است.

این جوایز در AVAX و یک توکن جدید DeFi Kingdoms به نام CRYSTAL که در کنار توکن موجود JEWEL گیم قرار می‌گیرد، تعلق خواهد گرفت.

فریسکی فاکس، مدیر اجرایی DeFi Kingdoms در بیانیه ‌ای گفت که تیم توسعه به دنبال فن آوری هایی برای توسعه پروژه بوده است تا بدون از دست دادن امنیت شبکه یا عدم تمرکز، ویژگی‌ های جدیدی مانند استفاده از توکن ‌های بومی را برای هزینه‌ های کارمزد معرفی کند.

همچنین در این مورد یک کنسرسیوم می تواند به مدیریت افرادی که در این زیرشبکه شرکت می کنند کمک کند تا از قوانین و مقررات پیروی کنند.

نحوه عملکرد پاداش ها

Avalanche که در سپتامبر 2020 راه اندازی شد، یک پروتکل اثبات سهام است که پلتفرم قراردادهای هوشمند خود را به عنوان سریع ترین در فضای بلاک چین معرفی کرده است.

در سیستم‌ های اثبات سهام، شرکت ‌کنندگان ملزم به شرط ‌بندی توکن ‌ها هستند تا شانس انتخاب تصادفی برای اعتبارسنجی تراکنش ‌ها را داشته باشند.

به گفته مدیر آوا لبز، توسعه دهندگان باید 2000 توکن AVAX حدود 144000 دلار با قیمت فعلی را برای ایجاد و تأیید یک زیرشبکه به اشتراک بگذارند.
برای پروژه هایی که واجد شرایط هستند، Multiverse می تواند این هزینه را پوشش و به کاربران زیرشبکه پاداش و مشوق‌ های استخراج نقدینگی بدهد تا به اعتبارسنجی تراکنش ‌ها در زیرشبکه ‌ها کمک کند.بنیاد Avalanche گفت که برنامه Multiverse به حداقل شش مرحله تقسیم می شود تا از گروه های متعدد پروژه پشتیبانی کند.
 

تگ ها