بنیانگذار بایننس از ایالات متحده ممنوع الخروج شد!

بنیانگذار بایننس از ایالات متحده ممنوع الخروج شد!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق خبرهایی که منتشر شده است، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال بایننس یعنی CZ از ایالات متحده ممنوع الخروج شده است و نمی تواند از این کشور خارج شود. چانگ پنگ ژائو قرار بود به امارات بازگردد، جایی که همسر و فرزندانش در آنجا زندگی می کنند، ولی یک قاضی منطقه این بخش آزادی او را فعلا متوقف کرد.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که چانگ پنگ ژائومدیر عامل صرافی بایننس بود که اخیرا به دلایلی استعفا داده و اکنون نیز از ایالات متحده ممنوع الخروج شده است. بهتر است بدانید، ژائو برای مدت مشخصی باید در ایالات متحده باقی بماند، چون یک قاضی فدرال در حال بررسی درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده است که او را ملزم می کند تا زمانی که اوایل سال آینده محکوم شود در این کشور بماند.
چانگ پنگ ژائو هفته گذشته به دلیل نقض قانون رازداری بانکی اعتراف کرد و از مدیر عاملی بایننس، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا استعفا داد. صرافی خود به اتهام نقض تحریم ها و قوانین انتقال پول اعتراف کرد، با پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه و تعبیه ناظران مطابقت که می توانند به دولت ایالات متحده گزارش دهند، موافقت کرد.
بعد از اعتراف ژائو به جرم، یک قاضی دادگاه با 175 میلیون دلار وثیقه شناسایی شخصی او را آزاد کرد. چانگ پنگ ژائو 15 میلیون دلار در یک حساب امانی گذاشت و سه ضامن نیز بیش از 5 میلیون دلار وثیقه برای تضمین اوراق قرضه گذاشت. طبق شرایط آزادسازی اوراق قرضه، او آزاد بود به امارات متحد عربی برگردد، جایی که همسر و فرزندانش نیز در آنجا اقامت دارند. قاضی منطقه ریچارد جونز این بخش از حکم را در روز دوشنبه باقی ماند.
با این حال، وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده برای نگه داشتن ژائو در ایالات متحده استدلال کردند که در صورت ترک کشور می تواند خطر فراری باشد و خاطرنشان کردند که او هنوز مقدار زیادی ثروت دارد و هیچ قرارداد استرداد بین ایالات متحده و آمریکا وجود ندارد. امارات متحده عربی آنها اصرار ندارند که او را قبل از صدور حکم در 23 فوریه 2024 به زندان بیاندازند.
 

تگ ها