به گزارش بانک کانادا مالکان بیت کوین در حال کاهش هستند

به گزارش بانک کانادا مالکان بیت کوین در حال کاهش هستند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه


یک مطالعه اخیر توسط بانک کانادا (BoC) نشان می‌دهد که مالکیت ارزهای دیجیتال طی دو سال کاهش یافته است. BoC این کاهش در مالکیت کریپتو را به سقوط اکوسیستم، موانع نظارتی و کاهش ارزش قیمت نسبت داده است.

شاخص ترین نزول بیت کوین:

طبق نظرسنجی بیت کوین Omnibus، مالکیت بیت کوین در پایان سال گذشته به 10 درصد کاهش یافت. این کاهش به عوامل مختلفی نسبت داده شده است، از جمله افت قابل توجه از بالاترین سطح تاریخ خود به دلیل شرایط فعلی بازار، به ویژه از زمانی که قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 69044.77 دلار در سال گذشته سقوط کرد. این نظرسنجی همچنین به سقوط غیرمنتظره FTX اشاره کرد که در این کاهش نقش داشته است، زیرا باعث نظارت بیشتر قانون‌گذاران شد و در عین حال شک و تردیدهایی را در دل سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. کاهش مالکیت بیت کوین نتیجه انتقال سرمایه گذاران به سایر دارایی های رمزنگاری نبود، زیرا آلت کوین ها نیز سرنوشتی مشابه بیت کوین داشتند، زیرا مالکیت این دارایی های دیجیتال نیز در سال گذشته روند نزولی را تجربه کرد. اما نکات مثبتی هم برای بیت کوین و اکوسیستم کریپتو وجود دارد، زیرا مالکیت بیت کوین هنوز بالاتر از 8 درصدی است که بین سال های 2018 و 2020 ثبت شده است. از طرفی استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال رفته رفته عمومی میشود و شمار زیادی از افراد به دنبال سرمایه گذاری در این ارزها هستند. با این حال، علیرغم آگاهی از بیت کوین، بسیاری از کانادایی ها هنوز نحوه عملکرد و پتانسیل موجود در این ارز دیجیتال را نمی دانند. بر اساس روش تحقیق BoC، 61 درصد از دارندگان غیر بیت کوین سواد پایینی در این زمینه داشتند. در همین حال، 30 درصد اندک از دارندگان بیت کوین سواد سطح بالایی از خود نشان دادند.

سواد مالی مساوی با اشتیاق ارزهای دیجیتال نیست:

بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که افراد با سواد مالی بالاتر نسبت به بیت‌کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری خوش‌بین‌تر خواهند بود. با این حال، طبق این نظرسنجی، در کانادا اینطور نیست. جالب اینجاست که پاسخ دهندگان با سواد مالی بالا کسانی بودند که به سرعت از بازار کریپتو خارج شدند. در مقابل، آنهایی که سواد مالی پایین تری داشتند، علیرغم شرایط بازار و نگرانی های نظارتی در این بازار حضور پیدا کردند. اگرچه این ارقام ممکن است چندان دلگرم کننده نباشند، اما دلایل کافی برای این باور وجود دارد که پذیرش فزاینده ارزهای رمزپایه در سراسر جهان بر آینده مالکیت رمزارز در کشور تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این، تلاش‌های مقامات برای ارائه وضوح نظارتی نیز می‌تواند کمک کند زیرا اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار را افزایش می‌دهد و در نتیجه مالکیت رمزارز را در کشور افزایش می‌دهد.