بیت کوین در تعداد آدرس های فعال پیشتاز است

بیت کوین در تعداد آدرس های فعال پیشتاز است
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

اتریوم ممکن است پادشاه قراردادهای هوشمند و هاب اصلی جهان برای فعالیت های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFTs) باشد، اما داده های زنجیره ای نشان می دهد که بیت کوین در تعامل با کاربر پیشتاز است که بر اساس تعداد کاربران فعال روزانه تفسیر می شود. فعالیت شبکه در سطوح قابل قبول و سالمی است که از تعداد تراکنش های روزانه تایید شده است.

بیت کوین در آدرس های فعال روزانه پیشتاز از اتریوم است:

بر اساس داده‌های ترمینال آرتمیس در ۱۵ سپتامبر، بیت‌کوین، علی‌رغم اینکه عمدتاً یک لایه تراکنش است و انتقال ارزش بین آدرس‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، کاربران فعال روزانه بیشتری نسبت به اتریوم دارد. این مشاهدات حتی در شرایطی است که اتریوم به عنوان یک مجرای ارزش عمل می‌کند، زیرا دارایی‌ها می‌توانند مانند بیت کوین جابه‌جا شوند و یک پلت فرم قرارداد هوشمند برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز غیرقابل اعتماد و خودکار (dapps) است. برخی مانند Uniswap، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) هر ماه میلیاردها تراکنش را پردازش می کنند. در 15 سپتامبر، بیت کوین بیش از 800000 آدرس فعال روزانه (DAA) داشت که بیش از دو برابر آدرس Ethereum بود که کمی بیش از 378000 بود. تنها زمانی که تغییر جزئی رخ داد در 13 سپتامبر بود که بیش از 1 میلیون آدرس در اتریوم فعال شد. سپس، تعداد DAA در بیت کوین نیز به حدود 743000 کاهش یافت. با این حال، DAA در اتریوم به شدت کاهش یافته است در حالی که بیت کوین از اواخر آگوست یک مسیر صعودی را حفظ کرده است. در طول این مدت، DAA اتریوم به شدت در نوسان بوده است، همانطور که با افزایش و کاهش در 13 سپتامبر و تا به امروز شاهد آن هستیم.

اتریوم روزانه بیش از 1 میلیون تراکنش را پردازش می کند:

در زمان نگارش این خبر، پلتفرم قرارداد هوشمند بیش از 1 میلیون تراکنش را پردازش کرده بود در حالی که بیت کوین عقب مانده بود و کمتر از 600000 تراکنش را تأیید کرد. حتی در این سطح، اتریوم کمتر از نیمی از آنچه را که در 13 سپتامبر انجام داد، زمانی که شبکه بیش از 2.3 میلیون تراکنش را پردازش کرد، پردازش کرده است. از سوی دیگر، تراکنش های روزانه بیت کوین ثابت بوده است، در حالی که تراکنش های اتریوم به طور متوسط طی سه ماه گذشته افزایش یافته است، همانطور که داده های ترمینال آرتمیس نشان می دهد.DAA  و تعداد تراکنش های روزانه معیارهای مهمی هستند که تحلیلگران زنجیره ای برای تجزیه و تحلیل سطح تعامل و سلامت بلاک چین های عمومی استفاده می کنند. در طول 18 ماه گذشته، با کاهش قیمت دارایی ها در زمستان کریپتو، فعالیت به سرعت کاهش یافته است. کاهش قیمت اتریوم از حدود 5000 دلار در اواخر نوامبر 2021 به کمتر از 1500 دلار در سال 2022 تأثیر منفی بر فعالیت های DeFi و NFT داشت. طبق گفته DeFiLlama، کل ارزش قفل شده (TVL) پروتکل‌های DeFi از حدود 180 میلیارد دلار در سال 2021 به زیر 50 میلیارد دلار تثبیت شده است. در همین حال، حجم معاملات بیش از 90 درصد کاهش یافته است و ارزش پروژه‌های مرتبط با NFT، از جمله Immutable را به شدت کاهش داده است. X و ApeCoin. برای نشان دادن، APE 96٪ از اوج کاهش یافته است.