بیت کوین رکورد فروش زد، آیا افت قیمتی بیشتری در راه است؟

بیت کوین رکورد فروش زد، آیا افت قیمتی بیشتری در راه است؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

قیمت بیت کوین یکی از سریع ترین و شدیدترین اصلاحات خود را در بیش از یک سال تجربه کرد و در عرض چند دقیقه 10 درصد کاهش یافت. انحلال انبوه و وحشت ناشی از فروش باعث شد نمودارهای روزانه BTCUSD به بالاترین سطح فروش بیش از حد از زمان سقوط COVID در اوایل سال 2020 برسد.

هراس فروش BTC به حدی رسیده است که از زمان سقوط کووید دیده نشده است:

هرچقدر هم بخواهیم آن را نادیده بگیریم، سرمایه گذاری و تجارت یک فرآیند هیجان محور است. عواطف کمی باعث می شود که انسان ها نسبت به احساسات مرتبط با ترس و وحشت، فوری تر اقدام کنند. دقیقاً به همین دلیل است که فروش‌ها نسبت به بازارهای گاوی قویتر و ترسناک‌تر هستند. «گاوها از پله ها می روند، خرس ها سوار آسانسور می شوند» تنها یکی از این ضرب المثل ها است که نماد و بیان کننده وضعیت فعلی رفتار بازار است. به عنوان مثال، در زمان کووید در مارس 2020 تنها چند روز طول کشید تا 70 درصد از قیمت بیت کوین افت کند. این نمونه آخرین باری بود که شاخص فنی و شاخص قدرت نسبی در بازه زمانی روزانه بیش از حد فروش بود. پس از افت اخیر بیت کوین در این هفته، RSI روزانه برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته به سطح مشابه بازگشته است. چیزی که هنوز کاملاً مشخص نیست، این است که آیا این افت قیمتی فرصت خرید ایده‌آل دیگری را نشان می‌دهد یا این شروع یک کاهش عمیق‌تر است.

RSI روزانه بیت کوین به بالاترین سطح فروش بیش از حد سال 2020 رسیده است:

شاخص قدرت نسبی یک شاخص حرکتی است که به سرمایه گذاران و معامله گران می گوید که یک دارایی به طور نسبی بیش از حد خرید و فروش می شود. هنگامی که ابزار به حداکثر 70 یا کمتر از 30 برسد، می تواند فرصتی برای خرید یا فروش باشد. RSI اکنون از سقوط LUNA یا FTX در هر نقطه‌ای از مارس 2020 هم کمتر است.
اگر بیت کوین بیتواند واکنش بیشتری شبیه به سال 2020 از خود نشان دهد، ممکن است چند ماه دیگر به بالاترین حد خود برسد. اگر نه، نزول عمیق‌تر امکان‌پذیر است.