تامین مالی معاملات آلمدا ریسرچ با وام‌ های DeFi

تامین مالی معاملات آلمدا ریسرچ با وام‌ های DeFi
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های معاملات ارز دیجیتال، Alameda Research، بخشی از فعالیت معاملاتی روزانه خود را با وام‌ های DeFi تامین مالی می کند.

این شرکت پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال روزانه حدود 5 میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله می کند و اعلام کرده که در طول سال2020، 750 میلیون دلار از TrueFi و Maple Finance وام خواهد گرفت.

Alameda Research یکی از شرکت های رمزنگاری و یک معامله گر بزرگ است. همچنین یکی از سرمایه گذاران اصلی در دور سرمایه گذاری 12.5 میلیون دلاری TrustToken، شرکت مادر TrueFi بوده است.

به دلیل ماهیت ناپایدار صنعت ارزهای دیجیتال و ناشناس بودن کاربران در این فضا، موسسات مالی سنتی به ندرت امکان دسترسی به منابع مالی کاربران را فراهم می کنند. از همین رو پلتفرم‌ های DeFi مانند TrueFi برای کمک به مشکلات دسترسی به وجوه که معامله‌ گران ارزهای دیجیتال با آن روبرو هستند ساخته شده ‌اند.

به گفته Sam Trabucco، یکی از مدیران ارشد Alameda، این شرکت در حال حاضر درصد دو رقمی معاملات خود را با استفاده از DeFi انجام می دهد و سیستم وامدهی DeFi نیز بخش مهمی از ترازنامه آن است.

Trabuco همچنین اظهار داشت که این شرکت قصد دارد از تمام پلتفرم های اصلی DeFi استفاده کند.

رشد DeFi موازی رشد صنعت ارز دیجیتال

در روزهای اخیر، صنعت ارزهای دیجیتال بهبود یافته و این را می توان در تعداد پلتفرم های DeFi که اخیراً عملکرد چشمگیری داشته و تکامل یافته اند، مشاهده کرد.

بر اساس داده‌ های DeFillama، ارزش کل دارایی ‌های لاک شده در این فضا در حال حاضر ۲۱۰ میلیارد دلار است و پلتفرم ‌های مبتنی بر اتریوم پیشتاز هستند.

از سال 2020 تا کنون TVL  از 20 میلیارد دلار به بیش از 200 میلیارد دلار افزایش یافته است و با توجه به سطح پذیرش فضا در سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

گزارش اخیر نشان می دهد که این رشد به دلیل افزایش ارزش توکن ها، به ویژه اتریوم بوده است. طبق این گزارش، رشد سایر بلاک چین ها نیز به میزان قابل توجهی به رشد مشاهده شده در فضا کمک کرده است.

تحقیقات Alameda نشان داده است که درصد قابل توجهی از معاملات خود را بر روی پلتفرم های DeFi انجام می دهد و اینکه DeFi فضای بیشتری برای رشد دارد، الزاما درست نیست.

تنش های سیاسی فعلی در سراسر جهان به طور قابل توجهی نشان داده که صنعت ارز دیجیتال به طور کلی نقش اساسی در کمک به مردم برای دستیابی به اهداف آزادی مالی را دارد. در نتیجه رشد دیفای موازی با رشد صنعت ارز دیجیتال خواهد بود و هر دو مکمل رشد اقتصاد جهانی خواهند بود.
 

تگ ها