تایید و تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در پاناما

تایید و تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در پاناما
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مجلس قانونگذاری پاناما کشور آمریکای لاتین که به عنوان بهشت مالیاتی شهرت دارد، پنج شنبه، 28 آوریل به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب کرد که استفاده از بیت کوین و هشت ارز دیجیتال دیگر را تنظیم کرده و استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مالیات و تراکنش های خصوصی تایید می کند.

براساس قانون جدید ارزهای دیجیتال تصویب شده در 28 آوریل، معاملات ارزهای دیجیتال تنظیم و معافیت های مالیاتی اعمال خواهد شد که 0 درصد مالیات بر عایدی سرمایه را بر دارایی های دیجیتال اعمال خواهد شد.

براساس گزارش مجلس قانونگذاری پاناما، براساس این قانون تجاری سازی و استفاده از دارایی های دیجیتال، صدور ارزش دیجیتال، توکن سازی فلزات گرانبها و سایر کالاها، سیستم های پرداخت تنظیم و مقررات دیگر در خصوص پرداخت و معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می شود.

از سوی دیگر، قانونگذاران تصریح کردند که قانون تصویب شده، ارزهای دیجیتال را به عنوان درآمد منبع خارجی تلقی خواهند کرد که بر اساس سیستم مالیاتی کشوری مشمول مالیات نخواهند بود.

گابریل سیلوا، نماینده پانامایی کنگره که ارائه دهنده این لایحه بوده، گفت که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت برای معاملات ارائه خواهند نمود. پاناما طبق قانون اساسی خود واحد پولی ندارد اما بیش از یک قرن است که به طور رسمی از دلار آمریکا استفاده می کند.

اهداف تنظیم قانون ارزهای دیجیتال

علاوه بر آن، هفته گذشته، گابریل سیلوا، ارائه دهنده لایحه تنظیم مقررات دیجیتال، گفت که این لایحه با هدف ایجاد ثبات قانونی به دارایی های دیجیتال در پاناما و توسعه صنعت نوپای ارزهای دیجیتال و جذب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر و ایجاد شغل ایجاد شده است.  وی افزود: قبل از تصویب این لایحه، استقرار شرکت ‌های دارایی دیجیتال در پاناما غیرقانونی بوده است.

همچنین هدف قانونگذاران مجلس قانونگذاری پاناما استفاده از فن آوری بلاک چین توسط دولت پاناما برای افزایش شفافیت و کارایی رویه ‌ها و همچنین افزودن سیستم بلاک چین به سیستم دولتی می باشد.

این لایحه هفته گذشته توسط کمیسیون امور اقتصادی مجلس قانونگذاری پاناما تصویب شده است. پس از مراحل قانونگذاری، رئیس جمهور پاناما، لاورنتینو کورتیزو، این اختیار را خواهد داشت که پروژه را وتو یا رد کند یا آن را به قانون تبدیل نماید.

همچنین فروش ارز دیجیتال معمولاً فقط در صورتی تنظیم می شود که فروش به منزله فروش یک اوراق بهادار تحت قوانین ایالتی یا فدرالی باشد و تنظیم ارزهای دیجیتال می تواند یک عنصر کلیدی و توسعه سالم برای صنعت ارزهای دیجیتال باشد که اگر به خوبی هدف گذاری شود، می ‌تواند به کاهش ریسک معاملات دیجیتال کمک کند.
 

تگ ها