تایید ETF میتواند حجم معاملات را در آمریکای افزایش دهد:

تایید ETF میتواند حجم معاملات را در آمریکای افزایش دهد:
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یک تحلیلگر بلومبرگ گفت، اگر ETF بیت کوین در ایالات متحده تایید شود، آمریکای شمالی ممکن است شاهد افزایش سهم خود در حجم معاملات جهانی صندوق های سرمایه گذاری ارز دیجیتال (ETF) باشد. این امر پس از آن صورت می گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نامه تاخیری در مورد درخواست Ark Invest برای ETF بیت کوین صادر کرد. در تاخیری که به طور گسترده پیش‌بینی می‌شود، SEC در حال درخواست نظرات جدید مکتوب در برنامه بیت‌کوین است. برخی از مسائل مطرح شده توسط کمیسیون عبارتند از مناسب بودن بیت کوین به عنوان دارایی اساسی یک محصول قابل معامله در مبادلات و مقاومت بیت کوین در برابر دستکاری قیمت و موارد دیگر. ETF Spot Ark Invest، که توسط شرکت مدیریت دارایی پیشرو ARK Invest در ارتباط با 21Shares مستقر در سوئیس پیشنهاد شده است، به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا به طور غیرمستقیم از مزیت های بیت کوین استفاده کنند. این شکست اخیر سوالاتی را در مورد سرنوشت برنامه های ETF بیت کوین دیگر شرکت های مدیریت دارایی از جمله Blackrock، Valkyrie، WisdomTree و غیره ایجاد کرده است.

سهم آمریکای شمالی از حجم معاملات جهانی ETF به 99.5٪ می رسد؟

در صورتی که برنامه‌های ETF بیت کوین توسط SEC تایید شود، اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، گفت که منطقه آمریکای شمالی ممکن است شاهد باشد که درصد حجم معاملات ETF کریپتو به حتی به 99.5 درصد برسد. طبق پست او در X (توئیتر سابق)، آمریکای شمالی در حال حاضر 97.67 درصد از کل حجم معاملات ETF ارز دیجیتال در جهان را به خود اختصاص داده است. بالچوناس خاطرنشان کرد: زمانی که ETF های نقطه ای یا همان Spot در ایالات متحده منتشر شوند، احتمالاً 99.5٪ درصد افزایش در حجم معاملات را شاهد باشیم. پست دیگری از تحلیلگر بلومبرگ فاش کرد که اکثر ETFهای سهام با بهترین عملکرد در سال 2023 مربوط به ارزهای دیجیتال هستند. در بالای این لیست $WGMI و ETF استخراج بیت کوین Valkyrie، با بازده سالانه 227٪ قرار دارد. این صندوق با مدیریت فعال در شرکت‌های عمومی در صنعت استخراج بیت‌کوین از جمله Riot، Bitdeer، Cipher Mining و غیره سرمایه‌گذاری می‌کند. سایر محصولات مبادلات ارزی با عملکرد برتر در این لیست عبارتند از VanEck Digital Transformation ETF، با بازده YTD 182٪. ETF بلاک چین جهانی X که تاکنون در سال 2023 168 درصد بازده داشته است. و Bitwise Crypto Industry Innovators ETF نیز تقریباً 168 درصد در سال تا به امروز افزایش یافته است.

دعوای معلق Grayscale برای تایید ETF بیت کوین:

در سال 2022، Grayscale Investments از SEC به دلیل رد درخواست تبدیل محصول شاخص خود، GBTC، به یک بیت کوین ETF نقطه ای شکایت کرد. به گفته Nathan Geraci، رئیس فروشگاه ETF، قضاوت نهایی در این شکایت می تواند در رقابت برای صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین نقشی اساسی داشته باشد. در اوایل ماه مارس، Grayscale علیه کمیسیون بحث و اعتراض کرد و ETF های آتی بیت کوین را زیر سوال برد و در عین حال صندوق های بیت کوین نقطه ای مشابه را رد کرد. متعاقباً، تیم حقوقی Grayscale نامه ای را در ماه جولای ارسال کرد و از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواست تا هر هشت درخواست برای ETF بیت کوین را تأیید کند.
 

تگ ها