تبدیل بیت کوین و تتر به ارز قانونی در شهر لوگانو سوئیس

تبدیل بیت کوین و تتر به ارز قانونی در شهر لوگانو سوئیس
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

لوگانو، بزرگترین شهر در کانتون تیچینو در سوییس، بیت کوین (BTC) و تتر (USDT) را به صورت قانونی در پرداخت ها در نظر گرفته است و این امکان را برای مردم فراهم می کند که برای کالاها و خدمات با استفاده از این ارزهای مجازی پرداخت کنند.

کاربران اکنون می توانند مالیات، خدمات عمومی و کالاها را با استفاده از دو مورد از بزرگترین ارزهای مجازی پرداخت کنند. همچنین امکان استفاده از توکن های Luga (LVGA) یک استیبل کوین CHF(فرانک سوئیس) وجود خواهد داشت.

در توییتی که اخیراً توسط پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Bitfinex و Tether منتشر شد، او اطلاع داد که لوگانو، یکی از بزرگترین مراکز مالی در سوئیس، اکنون بیت‌ کوین و تتر را به عنوان ارز قانونی تبدیل کرده است.

این بدان معناست که افراد می توانند از این ارزهای دیجیتال بزرگ برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات  شهری استفاده کنند.

آردوینو اضافه کرد که آنها در هفته های آتی جزئیات آنرا ارائه خواهند کرد. همچنین این  اقدام به شرکت ها برای تخصیص سرمایه هایشان در شهر کمک خواهد کرد و فرصت های سرمایه گذاری جدید را در کشور را افزایش خواهد داد.

همچنین وجود یک پورتال جدید با اطلاعات ضروری برای نگه داشتن داده های واضح و ارائه به روز رسانی های مداوم به فعالان بازار و مردم نیز جزء الزامات خواهد بود.

آردوینو ، مدیر ارشد فناوری Bitfinex و Tether توضیح داد که قانون گذاری هدفمند انجام شده توسط قانونگذاران در السالوادور به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال کمک کرده است و همانطور در سوئیس باید این اقدام بدرستی صورت گیرد. شایان ذکر است که السالوادور اولین کشوری در جهان بوده که بیت کوین را در کنار دلار آمریکا (USD) به عنوان ارز قانونی تصویب کرده است. در سوئیس نیز، فرانک سوئیس بعنوان ارز قانونی باقی مانده است.

اهداف آینده سوئیس در گسترش ارز دیجیتال

در آینده، هدف ایجاد یک صندوق جدید به مبلغ 100 میلیون فرانک سوئیس به منظور کمک به شرکت‌ ها برای استقرار در منطقه است و چندین ایده دیگر که شامل کمک به استارت‌ آپ‌ ها برای رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری می ‌شود (بنابراین آنها می‌توانند به غول ارز دیجیتال تبدیل شوند).

در اکتبر 2022 لوگانو همچنین میزبان کنفرانس جهانی بیت کوین خواهد بود و تعداد زیادی از گردشگران و بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف اروپایی را پذیرا خواهد بود.

تتر بزرگترین استیبل کوین در بازار است. به لطف تبدیل شدن به یکی از پرمصرف ترین استیبل کوین های با پشتوانه دلار، اکنون پس از بیت کوین و اتریوم، سومین ارز مجازی بزرگ در جهان است. بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط CoinGecko، تتر هم اکنون دارای ارزش بازار تقریباً 80 میلیارد دلار می باشد.

در عوض، بیت کوین با قیمت 39100 دلار در زمان نگارش مقاله و ارزش بازار 742 میلیارد دلار، بزرگترین ارز دیجیتال در بازار است. این نشان می دهد که اقتصاد ارز دیجیتال چقدر بزرگ است و در حال حاضر با چه سرعتی در سراسر جهان در حال گسترش می باشد.

تگ ها