تجزیه و تحلیل شاخص های اصلی در مورد قیمت ADA 

تجزیه و تحلیل شاخص های اصلی در مورد قیمت ADA 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

امروز (23 فوریه)، استارت آپ تحلیلی رمزارز سانتیمنت که اخیراً معیارهای مختلفی را برای Cardano به پلتفرم خود اضافه کرده است، طی بیانیه ای اعلام کرد که چگونه برخی از این معیارها می توانند در پیش بینی نرخ ارز ADAکمک کننده باشند.

سانتیمنت در پستی با عنوان آیا چشم انداز کاردانو در نهایت به پایین رسید؟ که در وبلاگ Santiment's Insights منتشر شد، تحلیلگر ارز دیجیتال، brianq اظهار کرد: ADA در بیش از پنج ماه از زمانی که قیمت آن در اوایل سپتامبر 2021 به بالاترین سطح تاریخ خود به 3.10 دلار رسید، تاکنون حدود 70 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

از سه معیاری که او مورد بررسی قرار داد، دو معیار مربوط به داده های زنجیره ای و یکی مربوط به داده های بازار مشتقه بوده است.

فعالیت نهنگ

سانتیمنت می گوید که گروه آدرس هایی که بین 10.000 تا 100.000 به سرعت در حال رشد بوده است. در حالی که گروه فوق که بین 100.000 تا 1.000.000 ADA را در اختیار دارد از 37.0درصد به 17.7 درصد از عرضه ذخیره شده در سه ماه گذشته کاهش یافته است.

سانتیمنت همچنین اشاره کرد: این دو جهت بسیار متضاد ظاهراً یکدیگر را محو خواهند کرد و یک شاخص عمدتاً خنثی ایجادخواهند کرد.

تعداد معاملات نهنگ

سانتیمنت خاطرنشان می کند که مقدار تراکنش های برابر با 100.000 دلار یا بیشتر می تواند نقش مهمی در نشان دادن چرخش قیمت ها داشته باشد و شاهد جهش های عظیم در معاملات نهنگ ها خواهیم بود که اغلب  بالاترین یا پایین ترین نقطه را نشان می دهد.

همچنین به نظر می رسد در حال حاضر تحرک خاصی در حال انجام نیست، اما  احتمالا شاهد افزایش در تراکنش ها به عنوان یک آلفای عالی خواهیم بود که آن یک چرخش طولانی مدت در کاردانو را باعث خواهد شد.

فاندینگ ریت

طبق گفته سانتیمنت، با ترکیب میانگین فاندینگ ریت ساعتی کاردانو در FTX و DYDX، می‌توان دریافت که تریدرها معاملات شورت=short خود را در طی ماه گذشته شروع کرده اند. علاوه بر این، طبق گفته تریدرها نرخ سرمایه گذاری در بایننس در  هر 8 ساعت به روز می شود که نشان دهنده درجه بالایی از معاملات شورت است.

معمولاً، فاندینگ ریت منفی در سرمایه گذاری نشانه امیدوارکننده ای از کاهش قیمت هاست. که می‌تواند منجر به short liquidations شود که آنهم می‌تواند باعث افزایش قیمتها شود. در کل به این معنی است که فاندینگ ریت  منفی نشانه مهمی در معاملات می باشد.
 

تگ ها