تحلیلگران اشاره میکنند چرخه صعود قیمتی بیت کوین تکرار میشود

تحلیلگران اشاره میکنند چرخه صعود قیمتی بیت کوین تکرار میشود
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازار عمومی کریپتو در هفته گذشته کاهش جزئی را ثبت کرده است، به طوری که بیت کوین، رهبر بازار، 0.78 درصد از ارزش خود را در هفت روز گذشته از دست داده است. طبق داده‌های CoinMarketCap، این کاهش قیمت عملکرد ماهیانه منفی بیت‌کوین را تقویت می‌کند و مجموع ضرر آن را در 30 روز گذشته به حدود 5.38 درصد می‌رساند. در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال بیت کوین در حدود 29022 دلار معامله می شود و حجم معاملات روزانه آن 10.746 میلیارد دلار است که 12.54 درصد کاهش یافته است. با این حال، در میان روند نزولی فعلی بیت کوین، به نظر می رسد عملکرد خوب این توکن می تواند نشان دهنده بازار صعودی در ماه های آینده باشد.

بیت کوین ممکن صعود تاریخی خود را تکرار کند؟ 

در 4 آگوست، علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در پلتفرم رسانه اجتماعی X، پست کرد که بیت کوین احتمالاً چرخه صعودی محبوب تاریخ قیمت خود را تکرار می کند. به گفته علی، قیمت از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در نوامبر 2021 با حرکت قیمت آن بین سال‌های 2013 و 2017 بر اساس داده‌های Glassnode یکسان است. اگر این تحلیل درست باشد، با توجه به چرخه قیمتی 2013-2017 بیت‌کوین، انتظار می‌رود بیت‌کوین در آگوست 2023 و سپتامبر 2023 حرکت قیمتی کمی را نشان دهد و شاید در این مسیر افزایش‌هایی جزئی را ثبت کند. با این حال، داده های Glassnode نشان می دهد که بیت کوین می تواند در اکتبر 2023 افزایش قیمت را تجربه کند و حرکت صعودی را در طول این ماه حفظ کند. پس از آن، بر اساس چرخه قیمت، بیت کوین می تواند در آخرین ماه سال 2023 کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کند. اگر بیت کوین واقعاً چرخه قیمتی 2013-2017 را تکرار کند، بازار بیت کوین می تواند در سال های 2024 و 2025 نیز برای سودهای هنگفتی در نظر گرفته شود با این حال، به همه سرمایه گذاران یادآوری می شود که پیش بینی ها تضمینی نیستند و نباید به عنوان مشاوره سرمایه گذاری در نظر گرفته شوند.

افزایش خوش بینی در بازار بیت کوین:

در اخبار دیگر، به نظر می رسد که با افزایش قابل توجهی در انباشت بیت کوین توسط دارندگان، احساسات مثبت رو به افزایشی در بازار بیت کوین وجود دارد. طبق گزارشی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Santiment منتشر شده است، نهنگ ها و کوسه های BTC در حال حاضر BUSD و DAI خود را با BTC تعویض می کنند. Santiment اشاره کرد که وضعیت در ماه ژوئیه کاملاً برعکس بود. با این حال، شرکت تحلیلی گزارش می دهد که اگر روند فعلی حفظ شود، می توانیم دوباره شاهد معامله بیت کوین بالای 30000 دلار باشیم. در چند هفته گذشته، بیت کوین در میان سرفصل اخبار بوده است.
 

تگ ها