تعلیق برداشت توکن های لونا و استیبل کوین ترا در بایننس و کاهش قیمت لونا

تعلیق برداشت توکن های لونا و استیبل کوین ترا در بایننس و کاهش قیمت لونا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

جداسازی استیبل کوین UST از دلار آمریکا باعث هرج و مرج در ساتوشی شده است. صبح روز سه ‌شنبه، قیمت UST به 0.60 دلار کاهش یافت که 40 درصد از دلار آمریکا فاصله داشت. این منجر به لیکویید بزرگ UST و کوین بومی ترا، لونا شده است.

در نتیجه، بایننس تصمیم گرفت برداشت توکن‌ های LUNA و UST را به دلیل حجم بسیاری از تراکنش ‌های برداشت معلق ناشی از ازدحام شبکه را متوقف کند. صبح روز سه شنبه، معامله گران مشاهده کردند که اوردر بوک ( دفترچه سفارش) دو استیبل کوین قفل شده است و هیچ دستوری نیز اجرا نشده است. متعاقبا بایننس اعلام کرد که به طور موقت برداشت LUNA و UST را در شبکه ترا به حالت تعلیق درآورده است.

براساس توییت های کاربران، معامله گران نتوانسته اند UST را کمتر از 70 سنت بفروشند. لونا مانند دیگر آلت کوین ها تحت تاثیر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و هم اکنون معامله گران صعودی لونا از نوسانات نمودار نزولی پیروی می کنند و ضرر روزانه به 14 درصد رسیده است. این دارایی دیجیتال در طول هفت روز متوالی کاهش 34 درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس آخرین تخمین‌های قیمتی کوین مارکت کپ،UST  برای دومین بار در سه روز گذشته ارزش دلاری خود را از دست داد و در روز دوشنبه، 9 می به 0.65 دلار کاهش یافته است. تا زمان انتشار، لونا 60 درصد از ارزش خود را کاهش داده است و برای اولین بار از سپتامبر سال گذشته به زیر 25 دلار کاهش یافته است.

تعلیق موقت withdrawal توسط بایننس

براساس اظهارات بایننس تعلیق برداشت ها یا withdrawal موقت می باشد و به محض اینکه شبکه قابل اعتماد تشخیص داده شود و حجم برداشت ‌های معلق کاهش یابد، بایننس برداشت‌ های این توکن‌ ها را دوباره باز خواهد کرد. همچنین بایننس اعلام کرد که بروزرسانی در این خصوص از طریق وب سایت بایننس به اطلاع کاربران خواهد رسید. ارزش کل بازار لونا در زمان انتشار  12.26 میلیارد دلار بوده است.

اقدامات LFG در راستای پشتیبانی از استیبل کوین UST

در 9 می، بنیاد لونا LFG، سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور که برای حمایت از استیبل کوین ‌های مبتنی بر ترا تشکیل شده  اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت ‌کوین و UST به شرکت های تجاری شخص ثالث وام برای  پشتیبانی از UST داده است. با این حال، قیمت UST نسبت به تتر به کاهش خود ادامه داده است. قیمت UST روز سه شنبه 10می، تا 0.60 دلار کاهش یافته که 40 درصد از دلار آمریکا فاصله داشت.

همچنین حمله سایبری depeg به یک کیف پول دیجیتال و سرقت 84 میلیون دلار UST در بلاک چین اتریوم و 108 میلیون دلار را در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در کاهش قیمت آن تاثیر داشته است. جزئیات بیشتری از سرقت depeg در دسترس نیست. بنظر می رسد depeg نوعی حمله سازمان یافته است.
 

تگ ها