تعلیق تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال توسط رئیس جمهور پاناما

تعلیق تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال توسط رئیس جمهور پاناما
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رئیس جمهور پاناما، لاورنتینو کورتیزو، روز پنجشنبه، 19 می اظهار داشت تا زمانی که بندهای سختگیرانه ضد پولشویی به این لایحه اضافه نشود، لایحه معلق ارزهای دیجیتال را امضا نخواهد کرد این تصمیم بر روند تمام شرکت های دیجیتال از جمله صرافی ‌های ارز دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت.

مجلس قانونگذاری پاناما ماه گذشته لایحه ای را تصویب کرد که قانونگذاران براساس آن استفاده از ارزهای دیجیتال و مجوز مبادلات دیجیتال در کشور را تنظیم خواهند کرد. با این حال، تا زمانی که رئیس جمهور این لایحه را امضا نکند، روند پذیرش ارزهای دیجیتال در پاناما نامشخص خواهد ماند.

به گزارش بلومبرگ، رئیس جمهور پاناما، لاورنتینو کورتیزو معتقد است قوانین مبارزه با پولشویی برای این کشور بسیار مهم است، زیرا پاناما اخیرا هدف پولشویی و سایر جرایم مالی قرار گرفته و گروه ویژه اقدام مالی،FATF پاناما را به فهرست خاکستری، کشورهای دارای مقررات ضعیف ضد پولشویی اضافه کرده است. دولت لاورنتینو کورتیزو، رئیس جمهور پاناما در حال حاضر برای جلوگیری از پولشویی، تامین مالی تروریسم و جرایم مالی با گروه ویژه اقدام مالی،FATF همکاری می کند.

مزایای تنظیم قوانین دیجیتال و گسترش صنعت دیجیتال در پاناما

استفاده و تجاری سازی دارایی های دیجیتال در کشور پاناما می تواند خدمات مالی خارج از کشور را افزایش دهد و همچنین استفاده خصوصی و عمومی از دارایی های دیجیتال می تواند سیستم خدمات مالی در پاناما را بهبود بخشد. علاوه بر این، بانک ‌ها دوستدار قوانین ارز دیجیتال خواهند بود و همچنین دارایی ‌های دیجیتال به دلیل استفاده زیاد از اینترنت می ‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی شرکت های خدمات اینترنتی و دیجیتال کمک کنند.

همچنین براساس اظهارات گابریل سیلوا، قانونگذار پاناما، لایحه تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال، تجارت و استفاده از دارایی های دیجیتال، انتشار اوراق بهادار دیجیتال، سیستم های پرداخت جدید و توکن سازی فلزات گرانبها را مجاز خواهند نمود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که پذیرش ارز دیجیتال بدلیل حجم زیاد جرائم مالی احتمالا پاناما را به مکانی فاقد شفافیت مالی تبدیل خواهد کرد.

ورود به بازار مبادلات دیجیتال در پاناما

صرافی ‌ها و شرکت‌ های ارزهای دیجیتال از سراسر دنیا در حال آماده شدن برای ورود به پاناما پس از تصویب لایحه ارزهای دیجیتال توسط مجمع می باشند. برای مثال پلتفرم مبادله مشتقات ارزهای دیجیتال، Deribit در 10 فوریه 2020 با اجرای قوانین شناسایی هویت کاربران،KYC ، به پاناما نقل مکان کرده است. 

با تعلیق تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال اکنون، شرکت ‌های ارز دیجیتال و صرافی‌ هایی که به دنبال توسعه هستند با عدم اطمینان مواجه شده اند. با این حال پذیرش ارزهای دیجیتال در پاناما در حال افزایش می باشد و علاقه به دارایی های دیجیتال، NFT، متاورس و سایر مشتقات بلاک چین در بین مردم پاناما محبوب شده است.

تصویب این قانون توسط پاناما باعث می شود که در تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال از السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی پیروی کند. هر دو کشور قبلا بیت کوین را به عنوان ارز رسمی تایید کرده اند. با این حال، در پاناما، پذیرش رمزارزها اجباری نخواهد بود، به این معنی که آنها فی نفسه پول قانونی نخواهند بود.
 

تگ ها