تعویق اجرای قانون مالیات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

تعویق اجرای قانون مالیات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس تصمیم رئیس جمهور جدید کره جنوبی، یون سوک یول، اجرای قانون مالیات ارزهای دیجیتال با هدف تنظیم مجدد قوانین ارزهای دیجیتال به تعویق خواهد افتاد، رئیس جمهور کاملاً مصمم است که دوستدار ارزهای دیجیتال باقی بماند و احتمالا ممنوعیت عرضه اولیه کوین یا ICO را که در سال 2017 ارائه شده است را لغو خواهد کرد.

تعویق در اجرای قانون مالیات ارزهای دیجیتال در راستای ایجاد چارچوب نظارتی دوستانه نسبت به ارزهای دیجیتال توسط اعضای دولت بررسی خواهد شد که هدف از این اقدام ایجاد محیط مناسب برای سرمایه گذاری های دیجیتال می باشد. براساس اظهارات رئیس جمهور فقدان سیستم مالیاتی مناسب و قوانین دیجیتال در راستای حفظ منافع سرمایه گذاران دلایل اصلی تعویق در برنامه مالیاتی دولت جدید می باشد.

لغو ممنوعیت عرضه اولیه کوین یا ICO بخشی از یک تعهد دیجیتال

تصویب عرضه اولیه کوین تنها یکی از 110 وظیفه دیگری است که اعضای دولت تصمیم به اجرای آن گرفته اند. همچنین جدا سازی اوراق بهادار از اوراق غیر بهادار نیز یکی از اقدامات و طرح ‌های نظارتی دولت می باشد. طبق اظهارات چو کیونگ هو، معاون نخست ‌وزیر و وزیر دارایی، با ارائه چارچوب مالیاتی شفاف و مشخص از دارایی های دیجیتال، مالیات ارزهای دیجیتال از سال 2025 قابل اجرا خواهد بود.

براساس گزارش رسانه ‌های محلی، هدف از ایجاد قانون چارچوب دارایی ‌های دیجیتال ایجاد محیط مطمئن برای سرمایه‌ گذاران دارایی های دیجیتال می باشد. همچنین از نظر موضع نظارتی، اعضای دولت باید اهداف و دیدگاه موسسات مالی بین المللی مانند بانک پرداخت بین المللی، BIS و آژانس های اجرایی ایالات متحده را در نظر بگیرند.

بانک پرداخت بین المللی، BIS یک موسسه مالی بین المللی است که متعلق به بانک های مرکزی می باشد و همکاری های پولی و مالی بین المللی را تقویت می کند و تقریبا تمام بانک های مرکزی جهان با این بانک همکاری می کنند.

طبق نظر رئیس جمهور کره جنوبی مالیات بر سود دارایی های دیجیتال تا زمان تصویب قانون اساسی دارایی دیجیتال،DABA به تعویق خواهد افتاد. طرحDABA  توسط کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی در سال جاری ارائه شده و شامل مجموعه ای از قوانین مربوط به حمایت از مصرف کننده می باشد که به صدور ارزهای دیجیتال، NFTها ، فهرست ‌بندی صرافی متمرکزCEX، امور مالی بین ‌المللی مربوط به ارزهای دیجیتال می پردازد و همچنین شامل اقداماتی در راستای فرمان اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال می باشد.

ممنوعیت عرضه اولیه کوین، ICO در سال 2017 به دلیل ماهیت ناپایدار دارایی دیجیتال و همچنین تسهیل فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه با هدف پولشویی و تامین مالی تروریسم ممنوع شد که بعدها در سال 2020 چارچوب مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی تنظیم و قانونی شده است. از آنجایی که هیچ طرح و استاندارد مالیاتی خاصی در مورد مالیات ارزهای دیجیتال تصمیم گیری نشده است، قانون مالیات ارزهای دیجیتال قبل از سال 2024 اجرایی نخواهد شد.
 

تگ ها