تغییر رویه سیتادل نسبت به ارزهای دیجیتال

تغییر رویه سیتادل نسبت به ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

صندوق سرمایه گذاری چند ملیتی آمریکایی و شرکت خدمات مالی سیتادل در آستانه ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال در سال جاری است. کن گریفین، بنیانگذار سیتادل، در گفتگو با دیوید روبنشتاین در بلومبرگ ولث، در مورد وضعیت فعلی بازارها با توجه به درگیری های اخیر اظهار داشت که در بازار بی ثباتی زیادی وجود دارد.
وقتی مصاحبه گر از لزوم سرمایه گذاری در دارایی ‌های دیجیتال از گریفن پرسش کرد، گریفین، بنیانگذار شرکت کن گریفین از موضع ضد ارز دیجیتالی خود عقب نشینی کرد و افزود امسال از شرکتش خواسته تا دارایی های دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهند.

وی قبلاً در2017 به نسل جوان هشدار داده بود که از ارز دیجیتال دوری کنند. همچنین اعلام کرد که این شرکت امسال در بازارهای دارایی ‌های دیجیتال بصورت فعالانه مشارکت خواهد داشت.

از نوامبر 2017 زمانی که گریفین گفت: بیت کوین در حال حاضر محبوب بسیاری است ولی در نهایت به اشک وحسرت تبدیل خواهد شد و بزودی پایان خواهد یافت، زمان بسیاری گذشته است. گریفین در طول مصاحبه بلومبرگ ولث اذعان کرد که بودن در جبهه مخالفان دارایی های دیجیتال اشتباه فاحش وی در آن زمان بوده است.

وی گفت: در نوامبر 2017 بیت‌ کوین حدود 10000 دلار معامله می ‌شد اما بازار ارز دیجیتال امروز دارای ارزش بازاری در حدود 2 تریلیون دلار است که نشان می دهد من در این تصمیم درست عمل نکرده و اشتباه کرده ام. وی افزود با وجود افزایش محبوبیت و ارزش بازار بیت کوین هنوز هم به دارایی های دیجیتال بدبین است و امروزه صدها و میلیون‌ ها نفر در دنیا وجود دارند که با گسترش ارزهای دیجیتال مخالف هستند.

عملکرد سیتادل در مواجهه با دارایی های دیجیتال

 گریفین از شرکت سیتادل می خواهد که دارایی های ارز دیجیتال خود را هماهنگ با استراتژی های موجود در ماه های آینده نیز لحاظ کنند.

در ژانویه2022 Citadel Securities  اولین سرمایه گذاری خارجی خود را به ارزش 1.15 میلیارد دلار از دو شرکت برجسته سرمایه گذاری مخاطره آمیز ارز دیجیتال Sequoia Capital و Paradigm اعلام کرد. سیتادل که در حال حاضر حدود 38 میلیارد دلار دارایی دیجیتال تحت مدیریت خود دارد و در پی این سرمایه گذاری های اخیر 22 میلیارد دلار  ارزش افزوده دیگر به این دارایی ها افزوده شده است.

در ماه نوامبر 2021 گریفین بیشتر از همیشه در مورد ارزهای دیجیتال بدبین بوده است و در آن زمان اظهار داشت که مردم بر ایده ‌های جدیدی متمرکز شده ‌اند که اطلاعی از آینده آن ندارند. این سرمایه ‌گذار میلیاردر در ادامه مصاحبه در مورد  ویژگی ‌های منحصر بفرد اتریوم نسبت به بیت کوین صحبت کرد ولی با این حال، عقیده داشت که دارایی ‌های مبتنی بر اتریوم در نهایت جایگزین بیت‌ کوین خواهند شد که تأثیر زیست‌ محیطی بیشتری خواهند داشت.
 

تگ ها