تنظیم مجدد مقررات دیجیتال در مکزیک

تنظیم مجدد مقررات دیجیتال در مکزیک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رئیس بانک مرکزی مکزیک (Banxico) موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال مشخص کرده و اظهار داشت که احتمالا به دنبال گسترش دامنه مقررات خود در این بخش خواهد بود. براساس گزارش رسانه محلی فوربس مکزیک، ویکتوریا رودریگز سیخا، رئیس بانک مرکزی مکزیک ، به سنا گفته است که او و تیمش در حال تجزیه و تحلیل نیاز به تنظیم استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور حمایت از جامعه دیجیتال مکزیک می باشند.

او اظهار داشت: نیاز به تنظیم ارزهای دیجیتال توسط مقامات در بازارهای توسعه یافته جهانی مطرح شده است. این گروه از بانک ‌های مرکزی، که بانک مرکزی مکزیک یکی از اعضای آن می باشند، در حال بررسی موضوع حمایت از مشارکت‌ کنندگان در سیستم مالی می باشند.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در بانک های مکزیک

رئیس بانک مرکزی مکزیک اضافه کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی مکزیک پشتیبانی نمی شود، اما اضافه کرد که شهروندان آزادی انجام معاملات دارایی های دیجیتال را خواهند داشت.

اما شرکت ‌های ارزهای دیجیتال باید از تعهدات خاصی برای جلوگیری از پولشویی و مقررات عدم حمایت از تروریسم پیروی نمایند. وی تاکید کرد که ارزهای دیجیتال به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شود و دولت مسئولیتی در زیان ناشی از آن نخواهند داشت.

سناتور دیگری از حزب Movimiento Ciudadano، از رئیس بانک مرکزی مکزیک خواست تا مقررات مربوط به استفاده از دارایی‌ های دیجیتال را تقویت کند، و ادعا کرد که با گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال  تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در حال حاضر نمی ‌تواند متوقف شود.

سناتور افزود: تجارت ارزهای دیجیتال یک پدیده جهانی است و دولت با همکاری پارلمان مکزیک، بانک مرکزی مکزیک، کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار در راستای تنظیم قوانین و تعیین محدودیت ها، تجارت ارزهای دیجیتال برای کاربران ارزهای دیجیتال را تسهیل خواهد بخشید.

راه اندازی ارز دیجیتال مکزیک در سال 2025

ویکتوریا رودریگز سیخا، رئیس بانک مرکزی مکزیک (Banxico)، در آوایل ماه آوریل اعلام کرده است. که این کشور در سال 2025 عملیات ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد. ارز دیجیتال به دنبال ایجاد ابزارهای پرداخت با هدف شمول مالی است.

گسترش گزینه ها برای پرداخت های سریع، ایمن، کارآمد و قابل تعامل؛ خبرگزاری شین هوا به نقل از رئیس بانک مرکزی مکزیک در برابر کمیته مالی سنا گفت: از ویژگی های رقابتی برای روش های پرداخت استفاده کنید.

براساس توضیحات رئیس بانک مرکزی فرآیند عملیات نهایی حدود سه سال طول خواهد کشید که امکانات پرداخت را گسترش داده و تراکنش های دیجیتال را تسهیل خواهد بخشید. بانک مرکزی مکزیک بیش از این دو سال است که در حال برنامه ریزی برای یک ارز دیجیتال می باشد.
 

تگ ها