توانمندسازی مالی شهروندان آمریکای لاتین با آموزش ارزهای دیجیتال

توانمندسازی مالی شهروندان آمریکای لاتین با آموزش ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

آموزش ارزهای دیجیتال می ‌تواند کلیدی برای ارتقای توانمندی مالی و افزایش پذیرش انبوه در سراسر آمریکای لاتین باشد. همچنین می تواند قدرت مالی را برای آمریکای لاتین به ارمغان بیاورد بشرطی که در مسیر درست قرار بگیرد.
در اکتبر 2021، تخمین زده شد که تقریباً 15 درصد از عرضه جهانی بیت کوین در آمریکای لاتین در گردش است. با این حال، طبق گزارشات اخیر، 99 درصد از پاسخ دهندگان برزیلی و مکزیکی در ارزیابی اولیه در مورد ارزهای دیجیتال دارای دانش کافی نبوده اند.

علیرغم اینکه پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر منطقه به خوبی در حال انجام و افزایش است اما بسیاری از مردم هنوز درک درستی از این فن آوری و موارد استفاده آن ندارند.

فقدان سواد ارزی اولیه در آمریکای لاتین، در کنار رشد روزافزون صنعت دیجیتال و فن آوری‌ های بلاک چین، به یک نگرانی جدی برای مقامات کشورهای آمریکای لاتین تبدیل شده است.

جمعیت آمریکای لاتینِ فاقد سواد ارزهای دیجیتال، در خطر از دست دادن استیبل کوین‌ هایی هستند که می ‌توانند از تورم رو به رشد آمریکای لاتین محافظت کنند. همچنین با وجود برنامه های غیرمتمرکز (DApps) امکان دسترسی افراد به خدمات مالی از طریق دستگاه های تلفن همراه بدون نیاز به بانک فراهم است،

در کشورهایی که حواله ‌ها یکی از جنبه‌ های اصلی اقتصاد هستند مانند بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، ارزهای دیجیتال جایگزین سریع ‌تر و ارزان ‌تری برای ارسال وجوه به آن سوی مرزها می باشند که در نبود سواد ارزی در آمریکای لاتین استفاده از این فن آوری دشوار خواهد بود.

روند پذیرش جریان اصلی از طریق آموزش

آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد که سه مانع کلیدی را که مانع پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال می ‌شود، برطرف کند. از جمله این موانع : فقدان سواد مالی، اعتماد و ایمنی که مقامات کشورهای آمریکای لاتین امیدوارند با آموزش صحیح بمرور زمان رفع شوند.

فقدان سواد مالی

-    فقدان سواد مالی، فقط به عنوان مانعی برای پذیرش ارزهای دیجیتال نیست، بلکه به عنوان مانعی برای پذیرش بانک های سنتی نیز می باشد. در سراسر آمریکای لاتین و دریای کارائیب، تقریباً 50 درصد از جمعیت از بانک استفاده نمی کنند و به حساب بانکی یا سایر خدمات مالی دسترسی ندارند.
اعتماد
-    بسیاری از والدین فرزندان خود را از پس‌ انداز در ارزهای فیات از جمله دلار آمریکا منع می کنند و از آنها می خواهند به جای اعتماد به یک موسسه مالی، دارایی خود را در یک صندوق امن پنهان کنند. با ایجاد سواد مالی هم پیرامون مفاهیم گسترده مالی و هم مفاهیم متمرکزتر مرتبط با بلاک چین، افراد اعتماد بیشتری را به موسسات مالی به عنوان یک ستون کلیدی برای ترویج پذیرش جریان اصلی خواهند داشت.

ایمنی

-    آموزش می‌ تواند به عنوان یکی از شکل ‌های شبکه امنیت و ایمنی عمل کند و به افراد آموزش دهد که چه مقرراتی برای محافظت از آن‌ ها وجود دارد، بنابراین خدمات مالی با چارچوب ‌های نظارتی مطابق، حس اعتماد و امنیت بیشتری به کاربران ارزهای دیجیتال خواهد داد.

آموزش عموم مردم 

دنیای ارزهای دیجیتال مخاطبان بسیاری را به صورت استراتژیک هدف قرار می دهد تا نابرابری های ریشه دار را تداوم بخشند. جوامع دورافتاده و محروم، و همچنین آنهایی که دسترسی کمتری به آموزش سنتی دارند، باید در خط مقدم دریافت کنندگان آموزش بلاک چین باشند.

برای جوامع دوردست، ایجاد فرصت‌ های آموزشی سازگار با موبایل کمک کننده خواهد بود تا افراد بتوانند بدون نیاز به سفر به نزدیک ‌ترین مرکز آموزشی، به مطالب آموزشی از تلفن خود دسترسی داشته باشند.
برای کسانی که تحصیلات کمتری دارند، موارد آموزشی چندرسانه ای را در نظر خواهند گرفت تا سواد ارزی را بدون فرض دانش پایه سطح بالا یاد بگیرند.

برای زنان، مربیگری و الگو سازی نقش های کلیدی در ورود زنان به صنعت ارزهای دیجیتال دارند. با طراحی برنامه های جداگانه این امکان را برای زنان فراهم می نمایند.

برای مخاطبان جهانی، منابعی به زبان‌ های محلی اسپانیایی و پرتغالی در آمریکای لاتین ایجاد خواهد شد تا اطمینان حاصل کنند که به وسیع ‌ترین مخاطب ممکن دسترسی خواهد داشت.

تغییر ساختار های قدرت با فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال

پتانسیل سیستم مالی سنتی  در بهبود  سیستم مالی دیجیتال در آمریکای لاتین غیر قابل انکار است. با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال و فن آوری بلاک چین، با ریسک عقب ماندن آسیب پذیرترین جمعیت ها روبرو هستیم که آموزش و پرورش می تواند این مشکل را حل کند.

آموزش می تواند با این فن آوری در حال رشد اعتماد ایجاد کند و دانشی را ایجاد کند که افراد را قادر می سازد تا با این ابزارهای جدید به صورت ایمن تعامل کنند. آموزش همچنین می تواند چرخه محرومیت مالی را بشکند.

تگ ها