توقف لایو های کاربران روسی در TikTok

توقف لایو های کاربران روسی در TikTok
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

TikTok روز جمعه اعلام کرد که پخش زنده و مطالب جدید کاربران روسی را در سایت خود متوقف کرده است، این در حالیست که عواقب قانون جدید انتشار اخبار جعلی که روز جمعه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد، را نیز در نظر گرفته است.

TikTok اعلام کرد که این تصمیم را در واکنش به قانون خبری رسانه ‌ای روسیه که اخیراً اجرا شده، اتخاذ کرده است طبق این قانون 15 سال زندان برای افرادی که اطلاعات متفاوت از روسیه درباره ارتش یا دولت کشور روسیه انتشار دهند، تعلق خواهد گرفت.

به گفته تیک تاک، عملکرد چت درون برنامه ‌ای پلتفرم ویدیویی- اجتماعی در عملکرد تیک تاک  تاثیری نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: برای بازگشت به رویه اصلی خود به نظارت و ارزیابی وضعیت روسیه ادامه خواهیم داد. در حال حاضر، کاربران روسی TikTok می توانند به ارسال پیام به یکدیگر و دوستان خود در خارج از کشور ادامه دهند.

امیلی هورنای سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه ای رای شورای فدراسیون روسیه به تصویب مصوبه ای که روزنامه نگاران را به مجازات زندان تا 15 سال تهدید می کند اعتراض کرد.

در اصل روسیه با کلمه جنگ در بحران اوکراین مخالف است و ترجیح می دهد از آن به عنوان عملیات نظامی ویژه یاد کند.

سرکوب آزادی مطبوعات

 روسیه فیسبوک را هم مسدود کرده است و اعلام کرد که در واکنش به تصمیم هفته گذشته فیس بوک برای مسدود کردن دسترسی ساکنان اتحادیه اروپا به منابع رسانه ای روسی مانند Sputnik و RT، دسترسی را محدود کرده است.

قانون اخبار جعلی روسیه گامی سخت برای کشوری است که از قبل با ارزش های مطبوعات آزاد دشمنی دارد.

بر اساس گزارش گروه حمایت از خبرنگاران بدون مرز، روسیه به دلیل زندانی کردن روزنامه نگاران، کمپین های آزار و اذیت مخالفان کرملین و علاقه به تنظیم اینترنت، از نظر آزادی مطبوعات در بین 180 کشور در رتبه 50 قرار دارد.

CNN و Bloomberg News هر دو در روزهای اخیر پخش خود را در روسیه متوقف کردند. واشنگتن پست، به نوبه خود، به دلیل نگرانی در مورد امنیت روزنامه نگاران، این خطوط خبری را از اخبار حذف کرد.

در مورد همکاری NFT و پیش بینی بیت کوین

TikTok اخیراً از راه ‌اندازی اولین مجموعه NFT تحت رهبری خالق خود، TikTok Top Moments و همچنین مشارکت با استارت ‌آپ بلاک چین Audius ، یک پلتفرم پخش موسیقی، برای مدیریت کتابخانه صوتی داخلی بزرگ خود رونمایی کرده است. TikTok متعلق به ByteDance است و یک میلیارد کاربر جهانی دارد.
 

تگ ها