توقیف 34 میلیون دلار بیت کوین از فروشنده دارک وب توسط فدرال رزرو 

توقیف 34 میلیون دلار بیت کوین از فروشنده دارک وب توسط فدرال رزرو 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

میامی، شهری که به خاطر سبک زندگی مجلل و قوانین دوستدار ارزهای دیجیتال و شهردارش معروف است، اخیرا شاهد یکی از تهاجمی ‌ترین رفتار فدرال رزرو علیه مجرمان سایبری بیت ‌کوین بوده است. دادستان های فدرال رزو تقریباً 34 میلیون دلار ارز دیجیتال را از مردی در بخش جنوب شرقی فلوریدا مصادره کرده اند.

این ثروت بیت کوین توسط یکی از ساکنان پارکلند جمع آوری شده که مظنون به سوء استفاده از دارک وب برای فروش اطلاعات حساب های Netflix، HBOو Uber و سایر خدمات اجتماعی می باشد.

هولدینگ های ارزهای دیجیتال مورد بحث در ابتدا 47 میلیون دلار ارزش داشته اند، اما به دلیل کاهش قیمت  بیت کوین، ارز دیجیتال مورد تقاضا در جهان در شش ماه گذشته، ارزش فعلی آن 34 میلیون دلار می باشد. براساس نمودار روزانه تریدینگ ویو هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین 865.41 میلیارد دلار است. برای استفاده از تریدینگ ویو رایگان به سایت ارز سنج مراجعه کنید.

بر اساس انتشار خبری از وزارت دادگستری ایالات متحده، این توقیف یکی از بزرگترین توقیفاتی بود که تاکنون توسط ایالات متحده در رابطه با ارزهای دیجیتال انجام شده است.

بین سال‌ های 2015 تا 2017، این فرد بیش از 100.000 تراکنش آنلاین جعلی را انجام داده است. با توجه به سوابق دادگاه، مدارک کافی در این خصوص جمع آوری شده است. دادستان اعلام کرد: بازارهای دارک وب یا دارک نت به منظور تشویق تجارت غیرقانونی با اطمینان از ناشناس بودن مدیران وب سایت و همچنین خریداران و فروشندگانی که در سایت معامله می کنند، ساخته شده اند.

همچنین دادستان های فدرال رزرو جزئیات نحوه دسترسی مظنون به دارک وب را برای به دست آوردن اطلاعات مجرمانه و جبران خسارت در قالب ارزهای دیجیتال را منتشر کرده اند. مظنون از طریق یک شبکه توزیع شده جهانی از رایانه ‌ها که آدرس IP کاربران را پنهان می‌کند.

 با استفاده از شبکه مسیریاب TOR، به دارک وب دسترسی پیدا کرده است. با توجه به سوابق دادگاه، مظنون در خصوص توقیف ارز دیجیتال خود توسط دولت ایالات متحده اعتراضی نکرد.

تامبلر و پرش زنجیره ای روش های مجرمان سایبری

تامبلر (Tumbler) یا میکسر به پیچیدگی فرایند ردیابی ارزهای دیجیتال کمک می کند. نحوه دسترسی به آن آشنایی و اتصال به شبکه تور است. سرویس تامبلر از شبکه تور (Tor) برای ارائه خدماتش استفاده می کند و همین امر یکی از دلایل پیچیده شدن قابلیت ردیابی آن است.

بررسی بیشتر داده‌ ها نشان داد که مظنون از روش تامبلر و روش دیگری بنام «پرش زنجیره‌ای» برای پولشویی ارزهای دیجیتال استفاده کرده است. برخی از مجرمان سایبری برای عدم ردیابی، از روشی بنام «پرش زنجیره‌ای» استفاده می کنند.

پریدن بین ارزهای دیجیتال مختلف، اغلب به ‌سرعت متوالی برای عدم ردیابی صورت می گیرد یا از ارزهای دیجیتال خاصی مانند Monero استفاده می کنند که دارای ویژگی ناشناس بودن می باشد.

در اصل تامبلرها شبیه میکسر ها هستند. افراد کوینی را که می ‌خواهند پنهان کنند، وارد می کنند که قبل از پرتاب شدن به آدرس ‌های تصادفی، قطعه قطعه شده و با تعدادی کوین دیگر مخلوط و غیر قابل شناسایی می شوند.

اداره تحقیقات فدرال یک بازار دارک وب دیگر  بنام "جاده ابریشم" که در سال 2013 بیش از 1 میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی انجام داده بود را ممنوع کرده است. بنیانگذار جاده ابریشم در سال 2015 در پرونده ای که توجه گسترده ای را به خود جلب کرد و جزئیات آن در یک مستند در سال 2017 منتشر شد، به حبس ابد محکوم شد.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتالو بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها