ثبت علائم تجاری متاورس در صنایع غذایی KFC، Taco Bell، و Pizza Hut

ثبت علائم تجاری متاورس در صنایع غذایی KFC، Taco Bell، و Pizza Hut
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در هفته‌ ها و ماه‌ های اخیر، تعداد زیادی از بیزنس ها به متاورس پیوسته اند. به دنبال تصمیم رقیب زنجیره ای فست فود مک دونالد، صاحب تاکو بل، پیتزا هات، و مرغ سوخاری کنتاکی (KFC)، چندین درخواست برای ثبت علامت تجاری برای توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) و محصولات و خدمات متاورس ارائه کرده اند.

به گفته مایکل کوندودیس، وکیل تجاری متاورس در 20 مارس، این درخواست‌ ها در 25 مارس 2022 در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شد، که نشان دهنده برنامه ‌هایی برای گسترش این برندها به NFT و محصولات و خدمات مجازی، از جمله غذا و نوشیدنی مجازی است. 

وکیل تجاری متاورس در بیانیه ای اظهار کرد: با توجه به پتانسیل متاورس در گسترش برندینگ و سود های مالی و معروفیت تجاری، برندهای بسیاری درخواست ثبت علائم تجاری خود در متاورس را دارند که این درخواست ها نیز در حال افزایش می باشند.

گسترش متاورس

در همین حال، همین هفته گذشته، متای مارک زاکربرگ ، که قبلاً فیس ‌بوک نامیده می‌ شد، اعلام کرد که قصد دارد در متاورس گسترش یابد و گام‌ هایی در جهت معرفی خدمات مجازی و تجارت دیجیتال برداشته است. اما متا تنها یکی از هزاران سازمان، برند، افراد مشهور و حتی تیم ‌های ورزشی است که به متاورس علاقه دارند، ازدیاد پذیرش و علاقه به متاورس باعث رشد آن از طریق برنامه ‌های کاربردی شده است.

افزایش تقاضا برای ایجاد فضاهای چند بعدی باعث شده است که مایکروسافت و سایر غول ‌ها تجاری نیز اقداماتی در جهت ایجاد جامعه غیرمتمرکز و مجازی و دیجیتال انجام دهند. اخیراً یک جامعه غیرمتمرکز سه بعدی با نام Decentraland راه اندازی شده است، این جامعه سه بعدی نوع خاصی از یونیورس چند بعدی است که از فن آوری بلاک چین استفاده می کند.

دسنترالند نرم افزاری است که در اتریوم اجرا می شود و هدف آن ایجاد انگیزه در شبکه جهانی کاربران برای کار با یک دنیای مجازی مشترک می باشد. کاربران دسنترالند می توانند ضمن کاوش، تعامل و بازی در این دنیای مجازی، املاک و مستغلات دیجیتال را نیز خریداری و بفروشند. برای مطالعه بیشتر مطالعه مقاله آموزش خرید زمین در دیسنترالند را به شما توصیه می کنیم.

پلتفرم Decentraland حاوی 2 توکن می باشد که یکی از این توکن ها مانا  و دیگری لند است. LAND  یک توکن غیر قابل انعطاف (NFT)  برای تعریف مالکیت زمین های نمایندگی املاک و مستغلات دیجیتال استفاده می شود، MANA نیز  نوکن دیگری است که خرید LAND و همچنین کالاها و خدمات مجازی مورد استفاده در Decentraland را تسهیل می کند. برخی از خانه ‌های مد حتی لباس‌ های مجازی برای آواتارها در دسنترالند ایجاد کرده ‌اند. املاک و مستغلات خوب در دسنترالند می تواند تا چند هزار دلار ارزش داشته باشد. با مراجعه به ویدیوی آشنایی با مفهوم و کاربردهای NFT می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.


آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها