جایزه15 میلیون دلاری ایالات متحده در خصوص مجرمان سایبری روسیه

جایزه15 میلیون دلاری ایالات متحده در خصوص مجرمان سایبری روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده برای اطلاعات در مورد سازمان جرایم سایبری Conti مستقر در روسیه که به حملات سایبری در سراسر جهان متهم شده است، تا 15 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

طبق بیانیه ای وزارت امور خارجه ایالات متحده در 7 می، سازمان هکریConti، یکی از موفق ترین و شرورترین گروه های باج افزار روسی، مسئول صدها حمله باج افزار در دو سال گذشته بوده است.

براساس اظهارات وزارت امور خارجه ایالات متحده، کونتی در ماه آوریل حمله باج افزاری را علیه دولت کاستاریکا انجام داده و با ایجاد اختلال در زیرساخت های گمرکی و مالیاتی، تجارت خارجی این کشور را تا حدودی مختل کرده است. براساس گزارش بی بی سی در فوریه سال جاری، گروه Conti اعلام کرد که به مخالفان تهاجم روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد.

حملات سایبری هکرهای شناسایی شده توسط ایالات متحده

در نوامبر 2021 وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین جایزه ای تا 10 میلیون دلار برای اطلاعات مربوط به هکرهای باج افزار REvil و 10 میلیون دلار برای اطلاعات مربوط به رهبران DarkSide اعلام کرده است.

براساس آمارهایChainalysis ، ارزش حملات باج افزار در سال 2020 به 693 میلیون دلار رسیده است و همچنین در سال گذشته، کل مبلغ پرداختی به عنوان باج از 600 میلیون دلار فراتر رفته است.

طبق توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، دفتر تحقیقات فدرال بیش از هزار قربانی باندConti  با ارزش بیش از 150 میلیون دلار به عنوان باج افزار را تخمین زده اند. وی افزود که هدف ایالات متحده از پرداخت جایزه، مربوط به تعهد ایالات متحده برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان سایبری از قربانیان احتمالی باج‌ افزار در سراسر جهان است.

در طول اوج شیوع کووید19، کونتی اعلام کرد که ارائه دهندگان خدمات پزشکی مورد هدف هکر ها قرار نخواهد گرفت، اما براساس تحقیقات جدیدFBI، کونتی از زمان اولین حضورش در سال 2018 با نام "ریوک" بیش از 200 حمله علیه بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی و زیرگروه های درمانی انجام داده است و بیش از 400 مرکز مراقبت های درمانی ایالات متحده را هک کرده و سیستم آنها را مختل نموده است.

در همین حال، طبق وب‌ سایت خبری و تحقیقاتی Krebs On Security، کونتی صنعت مراقبت ‌های درمانی را در طول سال 2020 مورد حمله سایبری قرار داده و این گروه تا اکتبر همان سال به بیش از 400 مرکز درمانی تنها در ایالات متحده دسترسی داشته و حمله کرده است.Conti بیش از 350 عضو دارد و بر اساس برآوردها تقریباً سه سال است که فعال بوده است. از سال 2020، این سازمان هکری بیش از 2.7 میلیارد دلار باج جمع آوری کرده است.
 

تگ ها