جزئیات فرمان جدید جو بایدن در خصوص تجارت ارزهای دیجیتال

جزئیات فرمان جدید جو بایدن در خصوص تجارت ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

طبق گزارش واشنگتن پرس رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن در حال امضای یک فرمان اجرایی در مورد نظارت دولتی بر ارزهای دیجیتال است که از فدرال رزرو می خواهد در خصوص قوانین و نحوه اجرای آن تصمیم گیری کنند.

یک مقام ارشد دولت که به شرط ناشناس ماندن این دستور را پیش‌ نمایش کرده است، گفت که دولت بایدن محبوبیت و گسترش ارزهای دیجیتال را دلیل این اقدام فوری برای بررسی خطرات و مزایای دارایی ‌های دیجیتال می ‌داند.

دستوری که روز چهارشنبه 9 مارس امضاء شده است و وزارت خزانه داری و سایر آژانس های فدرال قرار است تأثیر ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی و امنیت ملی را بررسی کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌ گذاران و مقامات دولتی نگران اقدامات روسیه در جهت نحوه استفاده از ارز دیجیتال برای جلوگیری از تأثیر تحریم ‌های اعمال شده بر بانک ‌ها، الیگارش ‌ها و صنعت نفت خود به دلیل تهاجم به اوکراین هستند.

هفته گذشته، سناتورهای دموکرات الیزابت وارن، مارک وارنر و جک رید از وزارت خزانه داری خواستند تا اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه قصد دارد از استفاده از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم جلوگیری کند، ارائه دهد.

براساس استدلال دولت بایدن روسیه نمی تواند با روی آوردن به ارزهای دیجیتال ضرر کسب و کار آمریکا و اروپا را جبران کند. مقامات گفتند که دستور رئیس جمهور دموکرات ماه ها قبل از حمله ولادیمیر پوتین روسیه به اوکراین در ماه گذشته در دست اجرا بوده است.

این فرمان اجرایی به طور گسترده توسط صنعت مالی، معامله‌گران ارزهای دیجیتال و قانون‌ گذاران که بازار ارزهای دیجیتال را با غرب وحشی مقایسه کرده ‌اند، تائید شده است

دولت اعلام کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریباً 16 درصد از بزرگسالان آمریکایی یا 40 میلیون نفر در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند که 43 درصد آنها مردان 18 تا 29 ساله هستند.

Coinbase Global Inc، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، گفت که این شرکت اخیراً شاهد افزایش فعالیت های فرار از تحریم ها نبوده است.

براساس گزارش سی ان ان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سرکوب مسکو را تشدید کرد و اعلام کرد که ایالات متحده واردات نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ روسیه را ممنوع خواهد کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه ‌داری هفته گذشته گفت که بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تحت تحریم ‌های ضد پولشویی قرار دارند. برخی از سرمایه گذاران در ارز دیجیتال از ایده مشارکت و نظارت بیشتر دولت با ارزهای دیجیتال استقبال می‌ کنند.

آدام زارازینسکی، مدیر عامل Inca Digital، یک شرکت داده‌ های ارزهای دیجیتال که برای چندین آژانس فدرال کار می‌کند، گفت که این دستور فرصتی را برای ارائه رویکردهای جدید برای تأمین مالی را فراهم کرده است.

زارازینکسی گفت: علاقه ایالات متحده به رشد نوآوری مالی باعث رشد این تجارت دیجیتال در ایالت متحده خواهد شد او افزود که هم اکنون چین و روسیه به دنبال ارز دیجیتال و ساختن ارز خود هستند. به گفته کاخ سفید، بیش از 100 کشور ارز دیجیتال مستقل خود را آغاز کرده اند یا در حال اجرای آزمایشی آن می باشند.

کاترین داولینگ، مشاور عمومی Bitwise Asset Management، یک شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال، گفت که یک فرمان اجرایی که شفافیت قانونی بیشتری را در مورد نظارت دولت ارائه می‌کند، برای آینده ارزهای دیجیتال بسیار مفید خواهد بود.

اما هیلاری آلن، استاد مقررات مالی در دانشگاه آمریکایی، نسبت به حرکت بیش از حد سریع برای پذیرش ارزهای دیجیتال هشدار داده است.براساس گفته وی همانطور که ارز دیجیتال در سیستم مالی ما ادغام می ‌شود، آسیب ‌پذیری ‌هایی را نه تنها برای کسانی که در کریپتو سرمایه‌گذاری می ‌کنند، بلکه برای همه کسانی که در اقتصاد ما مشارکت می‌ کنند ایجاد خواهد کرد.

تگ ها