جمع آوری بیش از 600 هزار دلار از طریق فروش NFT برای بازسازی اماکن فرهنگی در اوکراین

جمع آوری بیش از 600 هزار دلار از طریق فروش NFT برای بازسازی اماکن فرهنگی در اوکراین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

اوکراین قصد دارد از درآمد حاصل از فروش NFT خود برای بازسازی موزه ها، تئاترها و سایر مکان های فرهنگی و میراثی که در بحبوحه جنگ با روسیه ویران شده اند استفاده کند.

بلومبرگ نیوز با استناد به ایمیلی از وزارت تحول دیجیتال گزارش داد که اوکراین 1282 عدد NFT را در روز اول فروش به مبلغ 190 اتریوم فروخته است که در زمان انتشار خبر نسبت به قیمت اتریوم کنونی تقریباً معادل 655000 دلار می باشد.

اوکراین قصد دارد از درآمد حاصله برای بازسازی مکان های فرهنگی و میراثی مانند موزه ها و تئاترهایی که در بحبوحه جنگ با روسیه ویران شده اند استفاده کند. براساس اعلامیه موزه متاهیستری آخرین آمار عمومی اعلام شده برای فروش NFT برابر با 1153 عدد به قیمت بیش از 500،000 دلار فروخته شده است.

همچنین اوکراین اعلام کرد بمناسبت رسیدن به مرز نیم میلیون عضو یکی از NFT های منحصر به فرد خود را به صورت رایگان اهدا خواهد کرد.

علاوه بر این، موزه متاهیستری اعلام کرد که تنها افرادی که دارای یکی از NFT ها هستند، واجد شرایط خرید 100 اثر هنری برنده احتمالی و همچنین چهار اثر هنری اولیه هستند که تحت این پروژه ایجاد شده اند. همچنین اظهار داشت که این موزه قبلاً 1153 اثر هنری فروخته و همچنان فروش ادامه دارد. هدف موزه رسیدن به مرز فروش یک میلیون می باشد. برای مطالعه بیشتر در مورد NFT می تونید به مقاله آشنایی با NFT و کاربرد های آن مراجعه کنید.

اتکای اوکراین به ارزهای دیجیتال در بحبوحه جنگ

با تهاجم روسیه در اواخر فوریه به اوکراین، مردم از سراسر جهان شروع به اهدای ارزهای دیجیتال به سازمان ‌های غیردولتی مختلف برای اهداف بشردوستانه کردند. اوکراین به سرعت وارد عمل شد و شروع به ارسال آدرس های رسمی کیف پول خود کرد که مردم می توانستند با واریز ارز دیجیتال به این آدرس ها به اوکراین کمک مالی کنند.

در پاسخ، جامعه و صنعت ارزهای دیجیتال با قدرت تمام حاضر شدند و میلیون‌ها ارز دیجیتال و حتی NFT اهدا کردند. وب سایت رسمی دولت اوکراین اخیرا اعلام کرده است که این کشور از زمان شروع جنگ بیش از 70 میلیون دلار ارز دیجیتال دریافت کرده است.

اوکراین اکنون در بسیاری از ارزهای دیجیتال کمک های مالی می پذیرد و از نظر پذیرش در جهان چهارم است. همچنین اکنون در اوکراین ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی قانونی به رسمیت شناخته می شوند.

همچنین پس از حجم گسترده کمک ‌های مالی، اوکراین اعلام کرد که برای همه کسانی که اتریوم اهدا کرده ‌اند یک ایردراپ در نظر خواهد گرفت. دولت اوکراین همچنین کمتر از یک روز بعد از اعلام ایجاد ارز دیجیتال رسمی، برنامه ‌های نوپای CBDCخود را لغو و اعلام کرد که تصمیم دارد بر انتشار NFT برای جمع ‌آوری سرمایه دیجیتال تمرکز کند. (در مورد نحوه ساخت NFT هابه ویدیویی با همین نام در سایت ارز سنج مراجعه کنید.)

بیت کوین یک ابزار بشردوستانه

شهروندان اوکراین و روسیه زمانی که سیستم ‌های مالی مربوطه در بحبوحه جنگ و تحریم‌ ها از هم پاشید، برای حفظ ثروت خود به ارزهای دیجیتال روی آوردند. در آن زمان، الکس گلادشتاین، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر گفت که بیت کوین یک ابزار بشردوستانه مهم است که به مردم اجازه می دهد در سناریوهایی مانند جنگ زنده بمانند و این واقعیتی است که نمی‌ توان آن را سانسور کرد.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه می باشد.

تگ ها