حذف بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در Steam

حذف بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در Steam
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

اخیراً، Gabe Newell، یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت بازی ‌های ویدیویی Valve Corporation، توسعه ‌دهنده پلتفرم توزیع نرم ‌افزار  Steam، توضیح داد که چرا شرکتش مجبور شده است بیت‌ کوین را به عنوان روش پرداخت برای همیشه در Steam  متوقف کند.

Steam یک سرویس توزیع دیجیتال بازی های ویدئویی توسط Valve است که در سپتامبر 2003 به عنوان یک کاربر نرم افزاری مستقل راه اندازی شد تا راهی برای Valve برای ارائه به روز رسانی های خودکار برای بازی های خود باشد و در جهت دربرگیری گیم های منتشر کنندگان ثالث و به یک فروشگاه دیجیتالی آنلاین مبتنی بر وب و تلفن همراه توسعه و گسترش پیدا کرده است.

طبق گزارش PC Game شرکت گیم های کامپیوتری، بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در استیم در آوریل 2016 معرفی شد و طبق گفته  Valve، در دسامبر 2017 به دلیل نوسانات قیمت بیت کوین و افزایش قابل توجه کارمزدها حذف شد.

اکتبر گذشته،Valve  بی سر و صدا دستورالعمل های خود را برای توسعه دهندگان بازی به روز کرد تا یک قانون جدید مرتبط با رمزارز را اجرا کند.

براساس قانون جدید توسعه ‌دهندگان گیم ها نباید برنامه‌ های ساخته شده بر اساس فن آوری بلاک چین که مبادله ارزهای دیجیتال یا NFT را صادر می‌ کنند یا اجازه مبادله می‌ دهند را در Steam منتشر کنند.

نحوه استفاده از بیت کوین در استیم

استیم برجسته‌ ترین توزیع‌ کننده بازی ‌های ویدیویی در این سیاره است. از سپتامبر 2021، این سرویس به طور مستقیم ارزهای دیجیتال را نمی پذیرد، کاربران هنوز گزینه های زیادی برای دریافت بازی های Steam خود با رمزارز دارند.

هم اکنون استیم بیت کوین را مستقیماً روی پلتفرم خود نمی پذیرد. گیمرها همچنان می توانند با خرید کلیدهای بازی از فروشندگان شخص ثالث، بازی های Steam را با بیت کوین خریداری کنند. همچنین گیمرها می توانند گیفت کارت های Steam  را با بیت کوین از فروشگاه های آنلاین مختلف دریافت کنند.

توقف پرداخت بیت کوین با استیم در 2021

همانطور که قبلا ذکر شد، استیم از پرداخت بیت کوین پشتیبانی نمی کند. با این وجود، در گذشته، استیم یکی از بزرگترین شرکت هایی بود که بیت کوین را پذیرفته بود. در آوریل 2017، Steam  اعلام کرد که قصد دارد یک روش پرداخت بیت کوین را به همه مشتریان خود ارائه دهد. متأسفانه، داستان در دسامبر همان سال با حذف پرداخت های بیت کوین از پلتفرم خود به پایان رسید. از سال 2017، این شرکت هنوز تلاشی برای اجرای مجدد پرداخت بیت کوین نکرده است.

حمایت یا عدم حمایت Steam از بیت کوین در سال 2022

طبق بیانیه رسمی استیم، نوسانات و کارمزدهای بالا دلایل اصلی تصمیم Steam در سال 2017 بوده است. اساساً قیمتی که مشتریان باید به بیت کوین می پرداختند در عرض چند دقیقه نوسان داشت.

در نتیجه،Steam  مجبور شد به مشتریان خود برای تفاوت در تغییر قیمت غرامت بدهد یا از آنها بخواهد که در صورت کاهش قیمت، هزینه اضافی بپردازند. هر دوی این سناریوها شامل ارسال یک تراکنش اضافی بود که مستلزم کارمزد بود.

این شرکت نتوانست راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا کند. بنابراین، تصمیم گرفت که پرداخت بیت کوین را کنار بگذارد.

می توان فرض کرد که امروزه مدیریت استیم همچنان باز کردن راه برای تراکنش های رمزارز را به دلیل نوسانات و کارمزدهای بالای بیت کوین بسیار مشکل ساز می داند.

اقدامات استیم در جهت پذیرش مجدد بیت کوین

تا کنون، مشکل کارمزدهای بالای تراکنش، توسط صنعت رمز ارز حل شده است. به منظور کاهش کارمزد تراکنش و افزایش سرعت، Steam  می تواند از شبکه لایتنینگ استفاده کند. Steam می تواند به سادگی دوره پرداخت کوتاه تری را ارائه دهد یا به عبارت دیگرSteam می تواند مکانیزمی را معرفی کند که به مشتریان تنها 2-3 دقیقه فرصت پرداخت می دهد.

به غیر از بیت کوین، بسیاری از جایگزین های ارز دیجیتال دیگر وجود دارد که استیم می تواند از آنها استفاده کند. به عنوان مثال، استیبل کوین هایی مانند تتر در قیمت نوسانی ندارند.

امروزه، راه‌ حل‌ های لایه 2 مانند شبکه لایتنینگ می ‌توانند حداقل تا حدی چالش ‌های بلاک چین بیت ‌کوین را حل کنند و استیم را قادر می‌سازند تا پرداخت ‌های بیت‌ کوین را دوباره ارائه دهند. استیم تاکنون در مورد این موضوع اضهار نظر نکرده است.

تگ ها