حرکت دوباره نهنگ های بیت کوین

حرکت دوباره نهنگ های بیت کوین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

نقل و انتقالات قابل توجه بیت کوین (BTC) دوباره گزارش شده است که اغلب زمینه را برای گمانه زنی های بازار فراهم می کند. طی 24 ساعت گذشته، دو تراکنش مهم BTC انجام شده است. این تراکنش بحث‌هایی را در جامعه کریپتو برانگیخته است، به خصوص که مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) به شرکت‌های رمزنگاری هشدار داد که وجوه مرتبط با سازمان‌های هکر کره شمالی، Lazarus Group و APT38 در حال حرکت هستند.

فروش بالقوه بیت کوین؟

اوایل امروز، اعلان‌های Whale Alert توجه را به انتقال تقریباً 4800 BTC (تقریباً 124.95 میلیون دلار) بین دو کیف پول ناشناس جلب کرد. در عرض دو ساعت، پست دیگری از این پلتفرم حرکت 2910 بیت کوین به ارزش نزدیک به 76 میلیون دلار را گزارش کرد. چیزی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد این بود که این مبلغ هنگفت به Coinbase، یکی از پلتفرم‌های پیشرو مبادلات ارزهای دیجیتال ایالات متحده، هدایت شد. شایان ذکر است که از نظر تاریخی، چنین نقل و انتقالاتی به صرافی ها گهگاه خبر از فروش می دهد و در نتیجه باعث گمانه زنی هایی در مورد کاهش احتمالی ارزش بیت کوین می شود.

BTC، وابستگی های کره شمالی، و هشدار FBI:

در حالی که حرکات قابل توجه بیت کوین غیر معمول نیست، زمان این نقل و انتقالات با هشدار فوری اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI)، همانطور که در بالا ذکر شد، همزمان شده است. این آژانس به پلتفرم‌های کریپتو در مورد حرکات مرتبط با گروه‌های هکر کره شمالی، Lazarus Group و APT38 هشدار داده است. این دفتر همچنین نگرانی هایی را در مورد اینکه کره شمالی ممکن است تلاش کند بیت کوین را نقد کند، ابراز کرد. وجوهی که گفته می شود در مجموع نزدیک به 40 میلیون دلار است که به این جناح های مجرم سایبری مرتبط است، تنها در روز گذشته جابجا شده است. این هشدار بر اهمیت نهادهای بخش خصوصی برای بررسی هوشیارانه داده های زنجیره بلوکی مرتبط با این آدرس ها تاکید کرد. در این بیانیه خاطرنشان شد: با این حال، توجه به این نکته مهم است که تا کنون، هیچ توضیحی مبنی بر اینکه ارتباط مستقیمی بین تراکنش‌های بیت‌کوین گزارش‌شده توسط Whale Alert و جنبش‌های BTC مرتبط با هکرهای کره شمالی ایجاد شده است، وجود ندارد. با این حال، زمان تصادفی این نقل و انتقالات قابل توجه را نمی توان نادیده گرفت. اگر هر دو مجموعه حرکت به سمت فروش متمایل شوند، قیمت بیت کوین می تواند تأثیر قابل توجهی را تجربه کند که به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش بیشتر دارایی شود. صرف نظر از این، بیت کوین در 24 ساعت گذشته روند صعودی کاملاً صعودی داشته است و با قیمت فعلی بازار 26,386 دلار، در زمان نگارش مقاله و حجم معاملات 17 میلیارد دلار، 2.1 درصد افزایش به ارزش خود اضافه کرده است.