حمایت دادگاه ملی ونزوئلا از ناظر ملی ارزهای دیجیتال،Sunacrip

حمایت دادگاه ملی ونزوئلا از ناظر ملی ارزهای دیجیتال،Sunacrip
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دادگاه عالی دادگستری ونزوئلا در حکم اخیر خود اعلام کرده است که وظایف توسعه یافته توسط Sunacrip، ناظر ملی ارزهای دیجیتال و استخراج بیت کوین، دارای اهمیت استراتژیک برای این کشور است.

این حکم همچنین برخی از قطعنامه های اتخاذ شده در موردی را که دادگاه دیگری در نوامبر2021 توقیف بیش از 1000 استخراج کننده بیت کوین را توقیف کرده بود، باطل اعلام کرد.

براساس این حکم استخراج ‌کنندگان بیت‌ کوین باید شرایط خاصی را برای توسعه این فعالیت ‌ها در خاک ونزوئلا رعایت کنند که از جمله این قوانین مجوز  RISECو RIM در کشور ونزوئلا است.

به گفته وکیل مرتبط با ارز دیجیتال ونزوئلا، براساس نظر اتاق فکر سیاسی فعالیت های انجام شده توسط Sunacrip دارای ماهیت استراتژیک ملی (نظارت، مجوز، بازرسی از سیستم دارایی های دیجیتال) است و بنابراین کسانی که قصد ماینینگ دارند باید مجوزهای لازم را ارائه دهند.

RISEC که به عنوان ثبت جامع خدمات ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است، در یک پروتکل صادر شده توسط Sunacrip به عنوان هدف سیستم سازی دیجیتالی اطلاعات کاربرانی که از سیستم ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، تعریف شده است.

قوانین ارزهای دیجیتال در ونزوئلا

پترو، واحد پول دیجیتال ونزوئلا، از سوی رژیم مادورو برای دور زدن تحریم های مالی ایالات متحده ایجاد شد. در اوایل سال 2018، زمانی که دولت ترامپ دولت ونزوئلا را از طریق تحریم‌ ها تحت فشار قرار می ‌داد، مشاوران مادورو با کمک روسیه، پترو را با یک کمپین تبلیغاتی بزرگ راه ‌اندازی کردند.

در آغاز مدارک واقعی زیادی مبنی بر وجود پترو به عنوان یک فن آوری قابل استفاده وجود نداشت. در آن زمان، ونزوئلا به اولین کشوری تبدیل شد که ارز دیجیتالی را راه اندازی کرد. با این حال، پترو یک ارز دیجیتال باز و عمومی نیست. پترو یک ابزار مالی است که بر اساس یک سیستم بسته ساخته شده است که ادعا می کند یک بلاک چین خصوصی است.

فرمان تشکیل دهنده دارایی ‌های دیجیتال در چارچوب قانونی به طور رسمی و صریح اجازه ایجاد، گردش، استفاده و مبادله دارایی ‌ارزهای دیجیتال را توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌ های دولتی و خصوصی، مقیم یا غیرمقیم ونزوئلا را صادر می کند.

با استفاده از ارز دیجیتال، ونزوئلایی ‌ها می‌ توانند با خیال راحت از پول خود محافظت کنند زیرا در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می ‌شود و برای کسی غیر از دارنده یا مالک آن قابل دسترس نیست. تخمین زده می شود که حدود 90 درصد از تراکنش های حواله از طریق خدمات بانکی بین المللی مانند Zelle انجام می شود.
 

تگ ها