خاویر مایلی رئیس جمهور آرژانتین شد، قیمت بیت کوین 3 درصد افزایش یافت!

خاویر مایلی رئیس جمهور آرژانتین شد، قیمت بیت کوین 3 درصد افزایش یافت!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

با توجه به خبری که منتشر شد، خاویر مایلی برنده ریاست جمهوری آرژانتین شد و از این پس خاویر مایلی به عنوان رئیس جمهور آرژانتین شناخته می شود. از آنجایی که خاویر مایلی به ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) علاقه مند است، پیروز شدن آن باعث شد تا قیمت بیت کوین نزدیک به 3 درصد افزایش پیدا کند.
رئیس جمهور بعدی آرژانتین خاویر مایلی خواهد بود که رقیبش سرجیو ماسا عصر یکشنبه پذیرفت و گفت، آرژانتینی ها راه دیگری را انتخاب کردند. بر اساس گزارش بلومبرگ، با حدود 87 درصد شمارش آرا، مایلی 56 درصد از آرا را در مقابل ماسا 44 درصد کسب کرد است و اکنون به عنوان رئیس جمهور آرژانتین شناخته می شود. این شخص یکی از طرفداران و حامیان بیت کوین است که پیروز شدن آن قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد تا قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی را تجربه کند.
توجه داشته باشید که معاملات بی سروصدا در بیشتر روزهای آخر هفته، ارز بیت کوین(Bitcoin) در اواخر بعد از ظهر یکشنبه در پی صحبت هایی درباره نمایش قوی برای مایلی شروع به افزایش کرد. بعد از امتیاز ماسا، بیت کوین توانست طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 3 درصد افزایش یافت و به 37350 دلار رسید. مایلی اوایل امسال در پاسخ که به سوالی درباره بیت کوین گفت:
ما باید درک کنیم که بانک مرکزی کلاهبرداری است. چیزی که بیت کوین نشان دهنده آن است، بازگشت پول به خالق اصلی آن و بخش خصوصی است.
با این حال، مایلی که اکنون رئیس جمهور آرژانتین است، تا این مرحله تا آنجا که پیشنهاد ایجاد ارز قانونی بیت کوین را مطرح نکرده است، او در عوض خواستار حذف بانک مرکزی کشور و دلاری کردن اقتصاد آرژانتین است که در اثر تورمی که در اکتبر به 142 درصد رسیده است، محاصره شده است.