خروج میلیون ها نفر از صندوف رمز ارز بیت کوین

خروج میلیون ها نفر از صندوف رمز ارز بیت کوین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

هفته گذشته بازار کریپتو روند قابل توجهی را نشان داد زیرا صندوق های رمزنگاری، از جمله آنهایی که بیت کوین دارند، با خروج قابل توجهی مواجه شدند که نگرانی سرمایه گذاران را تشدید کرد. در حالی که شتاب بازار برای چندین ارز دیجیتال متزلزل شده است، تعداد کمی از دارایی های انعطاف پذیر ثابت مانده اند. محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت. تنها در هفته گذشته شاهد خروجی 53.5 میلیون دلاری بودیم که در 9 هفته گذشته نزدیک به نیم میلیارد را جمع آوری کرد.

رهبران بازار  بیت کوین و اتریوم احساس خطر می کنند:

بیت کوین (BTC) که اغلب به آن "پادشاه ارزهای دیجیتال" می گویند، بار عمده این خروجی ها را متحمل شد. تقریباً 85 درصد از خروجی ها از منابع مالی بیت کوین سرچشمه می گیرد که به معنای کاهش 45 میلیون دلاری در هفته گذشته است. این اتفاق در بحبوحه تلاش بیت کوین برای جبران برخی از زیان های قبلی خود رخ داد. این ارز دیجیتال در ابتدای دوشنبه گذشته از کمی بیش از 25000 دلار افزایش یافت و تا شنبه هفته را به بالای 26000 دلار خاتمه داد. تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین با 8.3 درصد افزایش در 7 روز گذشته با 27117 دلار معامله می شود. علاوه بر این، سناریوی خروجی نیز برای اتریوم (ETH) چندان خوشایند نبود. بر اساس این گزارش، با وجود اصول سرمایه گذاری جذاب سنتی و تقاضای رو به رشد برای بازده سهام، ETH نیز شاهد خروجی های خروجی به 4.8 میلیون دلار بود. سایر دارایی های قابل توجه مانند BNB و MATIC نیز خروجی جزئی را تجربه کردند. همانطور که جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات شرکت CoinShares، مدیر دارایی، در گزارش اخیر خود تأکید کرد، دو ماه گذشته به ویژه چالش برانگیز بوده است، به طوری که از نه هفته گذشته، هشت هفته جریان خروجی را گزارش کرده اند. با این حال، طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که ایالات متحده کاتالیزور اصلی در پشت این احساسات منفی است و 77 درصد از جریان‌های خروجی را تشکیل می‌دهد. سایر مناطق مانند آلمان، کانادا و سوئد نیز مصون نبودند و در هفته گذشته جریان خروجی قابل توجهی را ثبت کردند. جریان خالص ورودی سال تا به امروز پس از این ولگردی خارج از کشور به 51 میلیون دلار کاهش یافته است که با توجه به آغاز خوش بینانه سال 2023، یک افشاگری شگفت انگیز است.

سولانا، کاردانو و XRP: پوشش نقره ای:

سولانا، کاردانو و XRP به عنوان چراغ‌های امید در این پس‌زمینه به ظاهر تاریک ظاهر شدند. برخلاف همتایان خود، این دارایی‌ها شاهد جریان‌های ورودی بودند: سولانا با 700,000 دلار، کاردانو و XRP با ورودی به ترتیب 400,000 و 100,000 دلار، رهبری گروه را به خود اختصاص دادند. عملکرد آن‌ها نوری از خوش‌بینی را در بازار دارایی‌های دیجیتال چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد، که نشان می‌دهد انعطاف‌پذیری و اعتماد سرمایه‌گذار باقی است. علاوه بر این، حجم معاملات با افزایش قابل توجهی 42 درصدی در سمت روشن تر، از 754 میلیون دلار در هفته گذشته به 1 میلیارد دلار افزایش یافت. در حالی که سهام بلاک چین نیز با ششمین هفته متوالی خروجی خود ضربه خورده است، افزایش حجم معاملات نشان دهنده مشارکت فعال و مشارکت معامله گران در حوزه رمزنگاری است. شایان ذکر است، سولانا و کاردانو در 24 ساعت گذشته سود بیشتری نسبت به XRP داشته اند که اولی 5.5 درصد و دومی 2.8 درصد افزایش داشته است. XRP تنها یک درصد سود را در مدت مشابه ثبت کرده است.