خرید مالکیت کریپتو پانک ‌ها  توسط یوگا لبز (Yuga Labs)

خرید مالکیت کریپتو پانک ‌ها  توسط یوگا لبز (Yuga Labs)
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

Yuga Labs، شرکتی که یکی از بزرگترین و با ارزش‌ ترین مجموعه ‌های NFT در صنعت، یعنی Bored Ape Yacht Club را در دست دارد، امروز اعلام کرد که حقوق مالکیت معنوی مجموعه ‌های CryptoPunks و Meebits را از Larva Labs خریداری کرده است.

قدم اول برای یوگا لبز، اعطای مجوز تجاری کامل به دارندگان کریپتو پانک ‌ها و می ‌بیت ‌هاست، طبق بیانیه این شرکت، از این پس یوگا لبز مالک برندها و آرم‌ های کریپتو پانک ‌ها و می ‌بیت خواهند بود. مجموعه Yuga Labs  حقوق IP، تجاری و انحصاری مجوز را به دارندگان NFT منتقل خواهند کرد.

یوگا لبز، که مجموعه  BAYC(Bored Ape Yacht Club) را در آوریل سال گذشته راه‌اندازی کرده است، قبلاً به همه دارندگان Bored Ape NFT مجوز کامل داده تا از تصاویر خود برای اهداف تجاری استفاده کنند.

کارآفرینان، برندها و افراد مشهور به سرعت در BAYC سرمایه ‌گذاری کرده اند از جمله آنها کمپین تبلیغاتی آریزونا Iced Tea و یک گروه متاورس الهام گرفته از گوریلاز از گروه موسیقی یونیورسال شرکت ‌های مختلفی با نام تجاری Bored Ape راه ‌اندازی نموده اند.

Larva Labs، خالقان مجموعه CryptoPunks، از ابتدا تمایلی به اعطای مجوز تجاری به دارندگان NFT خود نداشته اند، در نتیجه، چندین دارنده سرشناس پروژه را رها کردند، از جمله نام مستعار punk4156، در دسامبر 2021 به Decrypt گفت که اختلاف IP چیزی است که منجر به فروش 10 میلیون دلاری CryptoPunks NFT او شده است.

NFT ها توکن‌ های منحصر به ‌فردی هستند که در شبکه ‌های بلاک چین مانند اتریوم وجود دارند و برای نشان دادن مالکیت بر آیتم ‌های دیجیتالی مانند تصاویر نمایه، فایل ‌های موسیقی یا دارایی ‌های بازی ویدیویی استفاده می ‌شوند.

بر اساس داده‌ های DappRadar، بازار NFT در سال 2021 بیش از 23 میلیارد دلار درآمد داشته است. این رونق تا حد زیادی توسط مجموعه هایی مانند Bored Apes و CryptoPunks ایجاد شده که امروزه هر دو حداقل قیمت ورودی 73 اتریوم(ETH) یا تقریباً 182000 دلار را دارا هستند.

در حال حاضر، هر دو مجموعه در یک زیر گروه خواهند بود. یوگا لبز امروز 12 مارس 22  شایعاتِ خرید را تایید و تاکید کرد که تمرکز آنها بر روی Ape ها و اکوسیستم BAYC باقی خواهد ماند و افزود: ما معتقدیم آنچه برای پانک ها خوب است برای Ape ها و بقیه فضا نیز خوب می باشد.
 

تگ ها