درآمد ماینرهای بیت کوین به سرعت در حال کاهش است

درآمد ماینرهای بیت کوین به سرعت در حال کاهش است
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با نگاهی به ردیاب‌های بازار در 28 آگوست، درآمد کمتری به دست می‌آورند. بر اساس داده‌های شاخص، پلتفرمی که همبستگی بین نرخ هش و درآمد حاصل از استخراج‌کنندگان را در طول زمان ردیابی می‌کند، درآمد حاصل از عملیات استخراج بیت‌کوین تقریباً به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

درآمد ماینر بیت کوین در حال کاهش است:

با قیمت 0.059 دلار به ازای هر ترا هش (TH) روزانه، این روند برای ماینرهای بیت کوین هیجان انگیز به نظر نمی رسد زیرا با 0.056 دلار، سطحی که در اواخر نوامبر 2022 ثبت شد، چند سنت فاصله دارد. در عمق زمستان کریپتو سال گذشته که قیمت‌ها به زیر 16000 دلار سقوط کرد، قیمت هش، که درآمد بالقوه مورد انتظار از استقرار 1 ترا هش نرخ هش در شبکه بیت‌کوین در روز را اندازه‌گیری می‌کند، به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر سقوط کرد. در حالی که حامیان بیت کوین خوشبین هستند و انتظار دارند قیمت ها در نیمه دوم سال 2023 بهبود یابد، ماینرها باید با درآمد کمتری فعالیت کنند. این که چگونه بر عملیات آنها تأثیر می گذارد هنوز مشخص نیست زیرا استخراج کنندگان برای تأمین هزینه های عملیاتی و گاهی اوقات به سهامداران به درآمد حاصل از به کارگیری نرخ هش وابسته هستند. در 8 می، قیمت هش به 0.095 دلار افزایش یافت که بالاترین سطح در سال 2023 بود، اما از آن زمان به بعد کاهش یافت و بیش از 40٪ کاهش یافت. از آنجایی که قیمت هش کاهش می‌یابد، می‌تواند به این معنی باشد که ماینرها برای رقابت با مشکل مواجه هستند. این روند زمانی رخ می دهد که نرخ هش در حال افزایش است و به سطوح رکوردی رسیده است، زیرا ماینرهای بیشتری ریگ های ماینینگ خود را تقویت می کنند. در طول سال 2023، کل نرخ هش بیت کوین، معیاری برای اندازه گیری توان محاسباتی ارسال شده به شبکه، از 269 EH/s در اوایل ژانویه 2023 به 465 EH/s در اوایل ژوئیه 2023 افزایش یافت. از آن زمان، نرخ هش حدود 329 EH/s کاهش یافته است. 

Rigs بیشتر، نرخ هش بالاتر:

با افزایش نرخ هش، شبکه بیت کوین به طور خودکار سختی استخراج را در هفته گذشته به بالاترین سطح رساند. ردیاب‌ها نشان می‌دهند که سختی شبکه در حال حاضر 55.62 T است، پس از افزایش 6 درصدی. در بخش بهتری از سال، سطح دشواری در میان افزایش نرخ هش افزایش یافته است. با بهبود قیمت ها در ژانویه و افزایش نرخ هش، سطح دشواری شبکه تا 10 درصد افزایش یافت که بالاترین جهش در سال جاری بود.