درخواست رگولاتورهای استرالیا از بانک‌ ها در خصوص ارزهای دیجیتال

درخواست رگولاتورهای استرالیا از بانک‌ ها در خصوص ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس اظهارات وین بایرس، رئیس اداره مقررات احتیاطی استرالیا، رگولاتورهای استرالیایی بزودی بخشنامه ای را به موسسات مالی برای شفافیت بیشتر قوانین ارزهای دیجیتال ارائه خواهند نمود تا در هنگام معاملات با ارزهای دیجیتال با احتیاط معامله کنند. وی افزود که انتظار نمی رود این بخشنامه الزامات نظارتی جدیدی را معرفی کند.

یکی از رگولاتورهای بزرگ مالی استرالیا روز پنجشنبه، 7 آوریل اعلام کرد که در آخرین مراحل صدور بخشنامه به موسسات مالی می باشد. مفاد بخشنامه شامل الزامات و نحوه رسیدگی به دارایی های دیجیتال در این کشور خواهد بود.

وین بایرس، رئیس اداره مقررات احتیاطی استرالیا APRA در یک سخنرانی در اتاق بازرگانی آمریکا گفت که آژانس مقررات احتیاطی استرالیا با ارائه این بخشنامه می‌ خواهد به موسسات مالی، از جمله بانک ‌ها و صندوق ‌های بازنشستگی، شفافیت مالی بیشتری در رابطه با مقررات مالی و ارزهای دیجیتال ارائه دهد.

اخیرا بریتانیا بیانیه ای را ارائه کرده است که در مورد مشکلاتی که دارایی های دیجیتال از جمله بیت کوین و استیبل کوین ها و توکن های غیر قابل تعویض برای ثبات مالی ایجاد می کنند، توضیح داده است، وین بایرس، رئیس اداره مقررات احتیاطی استرالیا APRA اظهار داشت که بخشنامه جدید از این بیانیه پیروی خواهد کرد.

اقدمات همسو با تنظیم قوانین دیجیتال

سخنرانی بایرس همچنین به دنبال اعلامیه اخیر دولت فدرال برای معرفی قانونی است که با اهداف مقررات نظارتی، ارائه مجوز و نگهداری برای صنعت دیجیتال کشور همسو می باشد. دولت همچنین در حال بررسی تغییراتی در مالیات دارایی های دیجیتال نیز هست.

بایرس گفت که این بخشنامه الزامات نظارتی جدیدی را معرفی نخواهد کرد، اما رگولاتورهای موسسات مالی در حال بررسی راه‌ هایی برای ارائه بصرفه و قانونمند ارزهای دیجیتال به مشتریان خود می باشند.

ماه گذشته، سوفی گیلدر، مدیر عامل بلاک چین و دارایی‌ های دیجیتال در یکی از چهار بانک برتر استرالیا از نظر دارایی، بانک مشترک المنافع، گفت که تجربه موسسه او با ارزهای دیجیتال بسیار مثبت بوده است. در مورد رابطه بانک ها و ارز های دیجیتال به مقاله ای با همین نام در سایت ارزسنج مراجعه کنید.

CBA در ماه نوامبر اعلام کرد که برنامه آزمایشی ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی کرده و به مشتریان منتخب امکان خرید، فروش و نگهداری دارایی های دیجیتال را مستقیماً از طریق برنامه CommBank ارائه خواهد داد.

پس از راه اندازی در ماه دسامبر، این بانک اولین بانک استرالیایی بود که محصولات ارزهای دیجیتال را مستقیماً به مشتریان خود ارائه کرد. اداره مقررات احتیاطی استرالیا APRA، امیدوار است بتواند سایر موسسات تحت نظارت را با ارائه محصولات دیجیتال ترغیب به پیروی از این بانک بکند.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، دوره جامع پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها