درخواست قانونگذاران کانادایی از صرافی‌های ارز دیجیتال

درخواست قانونگذاران کانادایی از صرافی‌های ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) در حال بررسی موضوع نقض و تاثیر توییت های مدیران عامل صرافی های ارزهای دیجیتال کوین بیس و کراکن مبنی بر حفظ اختیار دارایی های دیجیتال و همچنین تحریم هایی را که برای سرکوب اعتراض کامیون داران به محدودیت های کووید19 در کانادا اعمال شده بود، میباشد.

بر اساس گزارشی از  The Logic، رگولاتور (تنظیم کننده) اوراق بهادار کانادا، کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC)، به دلیل اینکه احساس می‌کرد مدیران ارز دیجیتال در حال ارائه توصیه هایی در مورد نحوه دور زدن محدودیت های اعمال شده بر دارایی ها هستند، توییت های مدیران را به پلیس فدرال گزارش کرد.

قابل ذکر است، جسی پاول، مدیرعامل کراکن و برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، نارضایتی خود را از فراخوانی قانون شرایط اضطراری و حمایت خود از کیف پول های ارزهای دیجیتال غیرقانونی را در حسابهای توییتر خود ابراز کردند.

کیف پول های غیر امانی ( Non-custodial wallets)

به طور کلی، مصادره (confiscate)یا مسدود کردن(freeze) دارایی در کیف های غیر کاستدی برای مجریان قانون دشوارتر است، زیرا آنها به جای یک شخص ثالث مانند یک پلتفرم معاملات ارز دیجیتال در اختیار یک شخص قرار دارند.

این موضوع در گزارش اخیر فینبولد زمانی که دادگاه عالی انتاریو یک کیف پول بیت کوین self-custodial را به نونچوک ارسال کرد و به آن دستور داد تا اطلاعات مربوط به دارایی های مرتبط با کمپین کاروان آزادی 2022 (کمپین کامیون داران کانادایی) را مسدود و افشا کند، برجسته شد و با توجه به اینکه کیف پول مورد نظر شخصی و نرم افزاری ست، تیم نسبت به این درخواست واکنش نشان داد و اعلام کرد که این کیف پول شخصی است و هیچ اطلاعات شناسایی کاربر به جز آدرس های ایمیل در این ولت ها جمع آوری نمی شود.

واز آنجایی که هیچ کلیدی در دست  نداریم بنابراین نمیتوان دارایی های کاربران را دستکاری کرد و از جابجایی آن جلوگیری کرد. و همچنین طبق طراحی این نوع ولت ها هیچ گونه دیتایی در خصوص وجود، ماهیت، ارزش و مکان دارایی های کاربران وجود ندارد.

کریستن رز، مدیر امور عمومی OSC، اظهار داشت که رگولاتور (تنظیم کننده) از توییت هایی که اوایل این هفته منتشر شده بود، آگاه است و تمام اطلاعات مورد نظر را در اختیار RCMP و مقامات فدرال مربوطه گذاشته است.

اخیرا دولت کانادا تلاش های خود را برای از بین بردن جریان کمک های مالی به کمپین آزادی را افزایش داده است. جاستین ترودو، نخست وزیر محبوب کانادا با استناد به قانون اضطراری، تحریم هایی را برای تراکنش های ارزهای دیجیتال اعمال و از دولت خواست تا همکاری های لازم در این خصوص را انجام دهند. از آن زمان، پلیس ملی کانادا دستوری صادر کرده که بر اساس آن از تمام سازمان های تحت نظارت FINTRAC در کانادا می‌خواهد تا تعامل با 34 کیف پول ارز دیجیتالی که مرتبط با اعتراضات اخیر کامیون داران است را متوقف کنند.
 

تگ ها