درخواست مجوز BaFin توسط بانک بزرگ آلمانی Commerzbank 

درخواست مجوز BaFin توسط بانک بزرگ آلمانی Commerzbank 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال در تمام نقاط جهان و صنایع مختلف، موسسات بانکی با افزایش تقاضا از سوی مشتریان برای ارائه خدمات و سرمایه گذاری های مرتبط با ارزهای دیجیتال به روشی ایمن و تنظیم شده مواجه هستند.

سخنگوی Commerzbank در 14 آوریل به رسانه محلی Börsen-Zeitung اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری برای اولین بار برای یک بانک بزرگ آلمانی برای مجوز اداره نظارت مالی فدرال، BaFin درخواست داده است که در صورت تایید، مجاز به ارائه خدمات صرافی همراه با نگهداری و حفاظت از دارایی های دیجیتال خواهند بود.

Commerzbank با بیش از 18 میلیون کاربر و بیش از 70.000 کاربر سازمانی خدمات ارائه می دهد و طبق گزارش ها، ارائه ارزهای دیجیتال کاربران نهادی آنرا بر عهده خواهند گرفت.

در واقع، اداره نظارت مالی فدرال مجوز BaFin را به مؤسسات مالی اعطا می کند که می خواهند ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود ذخیره و تجارت کنند. از اول ژانویه 2020، این مجوز برای انجام تجارت با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم اجباری شده است.

براساس اظهارات اداره نظارت مالی فدرال در حال حاضر تنها چهار شرکت مجوز BaFin را دارند و بیش از 25 درخواست در انتظار مجوز مذکور می باشند. کوین بیس آلمان اولین شرکتی بوده که در ژوئن 2021 توسط رگولاتور تأیید شده است و اخیرا مجوز BaFin شرکت فن آوری مالی Upvest مستقر در برلین در ماه مارس تأیید شده است.

مشارکت Commerzbank در بلاک چین

Commerzbank تا سال 2018 شاهد مشارکت در پروژه های بلاک چین بوده است و برخی از تراکنش ها را بر روی پلتفرم وام امنیتی فن آوری دفتر کل توزیع شده، DLTبا سایر بانک های بزرگ در سال 2019 انجام داده است.

اخیراً، در آگوست 2021 این شرکت برای توسعه بازارهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین برای طبقه دارایی موجود مانند هنر و املاک و مستغلات وارد همکاری شده است. همچنین اداره نظارات آلمان مجموعه ای از اصلاحات، مقررات و پذیرش بیشتر فن آوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را در سال 2021 معرفی کرده است.

در جهت رشد صنعت دیجیتال سرمایه گذاران آلمانی نیز مشتاق پذیرش ارزهای دیجیتال هستند. براساس گزارش ماه مارس Kucoin، 44 درصد از آلمانی ها انگیزه سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه را دارند و 37 درصد از سرمایه گذاران دیجیتال آلمانی بیش از یک سال است که ارزهای دیجیتال را معامله می کنند.

ضرورت مجوز BaFin 

اجرای خدمات مالی تنظیم شده بدون مجوز خطر مجازات کیفری تا پنج سال زندان را برای افراد مسئول به همراه دارد. با این حال، این قانون مقررات جبرانی برای سازمان هایی که قبلاً معاملات مرتبط را انجام می دادند، ایجاد نموده است.

Commerzbank که به 28.000 گروه کاربر نهادی و 11 میلیون کاربر خصوصی در آلمان خدمات ارائه می دهد، با درخواست مجوز برای تبدیل شدن به یک متولی ارزهای دیجیتال، به لیست طولانی موسساتی پیوسته که سعی در دریافت آن دارند.

در ژانویه 2021، کوین بیس اولین شرکت دیجیتالی بوده که مجوز نگهداری ارزهای دیجیتال را در آلمان دریافت کرده است و اکنون Commerzbank بعنوان اولین بانک، برای آن درخواست داده است.

در جاهای دیگر، بانک‌ های سراسر جهان به گسترش خدمات خود به ارزهای دیجیتال ادامه داده اند که یکی از آنها بانک بزرگ گلدمن ساکس است که قصد دارد خدمات دیجیتال را برای مشتریان خود در سه ماهه دوم سال 2022 راه اندازی کند.
 

تگ ها