دستور رگولاتور کالیفرنیا به سلسیوس درخصوص توقف فروش اوراق بهادار

دستور رگولاتور کالیفرنیا به سلسیوس درخصوص توقف فروش اوراق بهادار
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا،DFPI  به اقدام علیه ارائه دهندگان حساب های ارز دیجیتال که از قوانین ایالتی پیروی نمی کنند، ادامه داده و پس از دستور توقف خدمات  BlockFiو Voyager در ایالت کالیفرنیا دستور توقف عملیات سلسیوس را نیز صادر کرده است. این دستور صرفا نشان می‌ دهد که پلتفرم وام ‌دهی ارز دیجیتال، که در حال پردازش فرآیند فصل ورشگستگی خود می باشد، باید تمام عملیات اضافی خود در زمینه فروش و تبلیغات اوراق بهادار در ایالت کالیفرنیا را متوقف نماید.

این دستور در روز چهارشنبه 10 آگوست منتشر شده و طبق ادعای آن شبکه سلسیوس و مدیر عامل الکس ماشینسکی، اظهارات نادرستی در خصوص کاهش ریسک سپرده ‌گذاری دارایی ‌های دیجیتال در حساب‌ های بهره دارایی های دیجیتال انجام داده ‌اند.

طبق گفته وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، ریسک های ذکر نشده شامل خطرات خدمات نگهداری شخص ثالث است که احتمالا بدون پشتیبانی دولتی کاربر دسترسی به دارایی های دیجیتال خود را از دست خواهد داد. دیگر ریسک مطرح شده در وضعیت کنونی اینست که وام دهندگان نتوانند وثیقه سلسیوس را به موقع بازگردانند و در صورت درخواست ناگهانی برای برداشت، سلسیوس دارایی کافی برای پاسخگویی به تقاضای خروج مشتری را نخواهد داشت.

این پلتفرم همچنین متهم به عدم ارائه مجوز از دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا است و دارایی ‌های دیجیتال سپرده‌ مطابق قانون کالیفرنیا واجد شرایط ارائه نمی باشند. سلسیوس پاداش ‌ها و برداشت ‌ها خود را در 13 ژوئن برای همه کاربران تعلیق کرده و همزمان تمامی معاملات کال مارجین و صدور وام ‌های جدید را متوقف نموده است.

ماه گذشته دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا دو دستور توقف خدمات بلاک فای و وویجر دیجیتال صادر کرد. وویجر دیجیتال، یک صرافی ارز دیجیتال وابسته به صندوق تامینی ورشکسته "تری اروز کپیتال" است که در 6 جولای سال جاری طبق قانون فصل 11 ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرده است.

توقف فروش اوراق بهادار

تعلیق معاملات زمانی اتفاق می ‌افتد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC برای محافظت از سرمایه ‌گذاران، تمامی معاملات سهام را متوقف می ‌کند. این اقدام بدان معناست که سرمایه گذاران بالقوه توانایی خرید و فروش سهام تعلیق شده را نخواهند داشت.

بدین ترتیب طبق قانون ایالات متحده؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC و دیگر رگولاتورهای ایالتی این اختیار را دارند تا برای حفاظت از سرمایه گذاران تجارت یک اوراق بهادار را تا ده روز معاملاتی به حالت تعلیق درآورند. با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار نمی تواند به سرمایه گذاران در مورد تعلیق آینده هشدار دهد زیرا اعلام زودهنگام تعلیق یک دارایی می تواند تأثیر منفی ناعادلانه ای بر سرمایه گذاران فعلی داشته باشد.

همچنین قیمت یک اوراق بهادار (معمول یا دیجیتال) اغلب به دنبال تعلیق به شدت کاهش می یابد. با این حال، اگر به نظر برسند که مشکلات حل شده است، قیمت احتمالا به سرعت بهبود خواهد یافت. به گفته کارشناسان با وجود اعلام ورشکستگی این شرکت وام دهی احتمالا بهبود قیمتی درخصوص اوراق بهادار سلسیوس وجود نخواهد داشت.
 

تگ ها