دستگیری بیش از 600 نفر به دلیل استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال در مالزی

دستگیری بیش از 600 نفر به دلیل استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال در مالزی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در دو سال گذشته، مقامات مجری قانون در مالزی صد ها نفر را به اتهام استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال دستگیر کرده اند. نیروی پلیس این کشور تجهیزاتی به ارزش میلیون ها دلار را نیز مصادره کرده است. خبرگزاری برناما این کشور اعلام کرد که از سال 2020، مقامات مالزی در مجموع 627 نفر را که در فعالیت‌ های استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از برق سرقتی شرکت داشتند را بازداشت کرده ‌اند.

بر اساس این گزارش، همزمان مقامات مجری قانون همچنین چندین سخت افزار ماینینگ به ارزش 69.8 میلیون رینگیت مالزی برابر با 16.6 میلیون دلار را کشف و ضبط کردند.
در بیانیه ای نقل شده، بازرس کل پلیس خاطرنشان کرد که این دستگیری ها در نتیجه تلاش های مشترک با نمایندگان شرکت برق مالزی (TNB) و اداره تحقیقات جنایی (JSJ) صورت گرفته است.

بازرس کل پلیس در حالی که از ارائه جزئیات بیشتر در مورد عملیات علیه ماینر ها خودداری کرد، گفت: پلیس سلطنتی مالزی ضمن قدردانی از شرکت برق مالزی، از مردم مالزی می خواهد تا هرگونه فعالیت مشکوک و غیر قانونی تجهیزات ماینینگ را به پلیس یا شرکت برق گزارش دهند.

مجری قانون مالزی در ماه دسامبر یک عملیات استخراج بیت کوین بزرگ را منهدم کرد و بیش از 1700 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کوین را مصادره کرد. مقامات ادعا می کنند که تاسیسات ماینینگ تقریبا 500.000 دلار برق سرقتی را سوزانده است. تابستان گذشته، دولت مالزی بیش از 1000 دکل ماینینگ را نابود کرد. برای مطالعه بیشتر تماشای ویدیوی رایگان آموزش استخراج ارز های دیجیتال توصیه می شود.

ماینینگ ارزهای دیجیتال در مالزی 

در مالزی، استخراج ارزهای دیجیتال به خودی خود غیر قانونی نیست. اما برخی از ماینرها با سرقت برق، به عنوان مثال با دستکاری در نصب کنتور و یا ایجاد یک اتصال غیرقانونی اقدام به سوء استفاده می کنند. رئیس اداره تحقیقات جنایی مالزی گفت که استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در مالزی در سال 2021 در بالاترین حد تاریخی خود بوده است.

موضوع سرقت برق در مالزی برای ماینینگ بیت کوین به شدت مورد توجه قرار گرفته است. طرح ویژه دولت روشی برای مقابله با ماینینگ غیرقانونی می باشد. بر اساس این طرح شرکت های ماینینگ بیت کوین برای استخراج ارزهای دیجیتال باید از کمیسیون انرژی مجوز دریافت کنند.

همچنین با افزایش ارزش دارایی های دیجیتال، تقاضا برای ماینینگ ارزهای دیجیتال افزایش یافته و تلاش هایی نیز برای سازگاری بیشتر ماینینگ با محیط زیست انجام شده است. سال گذشته، یک اپراتور مرکز خرید و توسعه املاک مالزیایی، Hatten Land، گفت که 1000 دکل استخراج ارزهای دیجیتال را نصب و راه اندازی خواهد کرد. آنها اعلام کردند که این دکل ها در ابتدا بیت کوین را استخراج و در آینده کوین های دیگر را جایگزین آن خواهند کرد. 

هم اکنونHatten Land در حال انجام استخراج ارز دیجیتال سبز با استفاده از انرژی خورشیدی است و همچنین به دنبال گنجاندن توکن‌ های ارز دیجیتال و توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) و سایر ابتکارات دیجیتال آن می باشند.
آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها