شکایت 1 میلیون دلاری از OpenSea به دلیل هکAPE

شکایت 1 میلیون دلاری از OpenSea به دلیل هکAPE
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

مالک سابق Bored Ape Yacht Club این هفته همراه با موج مخالف بازار پیشرو NFTاز OpenSea شکایت کرد. این اقدام پس از سوء استفاده هکرها از پلتفرم  Bored Apeانجام شد. این پلتفرم شامل فهرست های غیرفعالی بود که به هکرها اجازه می داد که Ape را فقط با 0.01 ETH خریداری کنند.

یکی از ساکنان تگزاس در اواخر هفته گذشته شکایتی را تنظیم کرد و خواستار غرامت بیش از یک میلیون دلاری یا استرداد قانونی Bored Ape شماره 3475 خود شد.

این مرد ادعا می کند که OpenSea از باگ موجود در پلتفرم که منجر به فروش 0.01 ETH ،Ape شد، آگاه بوده است، که ظاهراً در زمان سوء استفاده NFTمورد نظر توسط مالک برای فروش گذاشته نشده بود. هکر توانست Ape را با قیمت 0.01 اتریوم دریافت کند و به سرعت آن را با قیمت 99 اتریوم یا حدود 250 هزار دلار به قیمت فعلی دوباره فروخت. 
Ape احتمالاً در 20 درصد موارد نادر است، (NFTها بر اساس نادر بودن رتبه بندی و مرتب شدند). بسیاری ازNFTهای Bored Ape Yacht Club در این سطح از نادر بودن بازدهی 1 میلیون دلاری دارند که به مقادیر دلاری در این دعوی اعتبار جدی می بخشد.

موارد شکایات متعدد علیه اوپن سی

بسته به اینکه این پرونده چگونه پیش خواهد رفت، فرصت قابل‌توجهی برای این دعوی وجود خواهد داشت تا نمونه ای از شکایت های NFT علیه مارکت پیشرو ایجاد کند و آغار دلیلی باشد تا نظارت بیشتری روی مارکت NFTوجود داشته باشد.

همچنین این اولین باری است که شاهد شکایت در این سطح علیه OpenSea یا هر بازار NFT در این زمینه هستیم. مالک Bored Ape Yacht Clubبیان می کند که سعی کرده قبل از طرح دعوی مستقیماً مشکل را با OpenSea حل کند، ولی OpenSea واکنشی نشان نداده است.

این اولین باری نیست که OpenSea با مشکل هک مواجه شده است. همچنین این پلتفرم اخیرا با Larva Labs در پروژه کپی CryptoPunks V1 درگیر بوده است و در مجموع بخش حقوقی OpenSea را به شدت مشغول کرده است.
 

تگ ها