دلایل تغییر نظرات میلیاردر آمریکایی، دیوید روبنشتاین در مورد ارزهای دیجیتال

دلایل تغییر نظرات میلیاردر آمریکایی، دیوید روبنشتاین در مورد ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دیوید روبنشتاین، بنیانگذار گروه کارلایل، یکی از بزرگ‌ ترین شرکت ‌های سرمایه‌ گذاری که بیش از 300 میلیارد دلار سرمایه دارد، در مصاحبه اخیر با Colossus دلایل تغییر عقیده خود در مورد ارزهای دیجیتال را بیان کرده است.

او می‌ گوید که در گذشته نسبت به عملکرد ارزهای دیجیتال تردید داشته است، اما اکنون معتقد است که پذیرش ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرده و صنعت ارزهای دیجیتال قرار نیست از بین برود.

روبنشتاین در سال 1987 گروه کارلایل را تأسیس کرد. از آن زمان، این شرکت به یک شرکت با مدیریت 301 میلیارد دلار از 26 دفتر در سراسر جهان تبدیل شده است. روبنشتاین دارنده اعتبارنامه های بسیار، رئیس شورای روابط خارجی، متولی مؤسسه بروکینگز و مجمع جهانی اقتصاد و دریافت کننده مدال بشردوستی کارنگی است.

براساس اظهارات گذشته وی، زیربنای ارزهای دیجیتال از هیچ است، اما اکنون روبنشتاین یکی از سرمایه گذاران برجسته ای ست که از دوام بلندمدت دارایی های دیجیتال حمایت می کنند. علاوه بر این، او به جنگ روسیه و اوکراین اشاره و افزود: مزایای داشتن دارایی های دیجیتال در چنین مواقعی ضروری است. همچنین احتمالا داشتن مقداری ارز دیجیتال خارج از کنترل دولت احساس خوبی به شما خواهد داد.

روبنشتاین همچنین خاطرنشان کرد که یکی دیگر از عواملی که مردم را به سمت ارزهای دیجیتال می کشاند، سرمایه گذاری  سرمایه گذاران بزرگ در ارزهای دیجیتال و سودآوری آنهاست. همچنین او اظهار داشت که او هیچ ارز دیجیتالی را نخریده اما شرکت ‌هایی که خدمات ارزهای دیجیتال را ارائه میکنند را خریداری کرده است.

پذیرش ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

تحلیلگران بانک آمریکا می گویند که ایجاد یک بانک دیجیتال ملی توسط ایالات متحده امری اجتناب ناپذیر است. همچنین صنعت ارزهای دیجیتال رشد بسیاری خواهد کرد اگر SEC به آن اجازه رشد دهد. به گفته تحلیلگران بانک آمریکا، ایالات متحده احتمالا تنها چند سال تا اجرای ارز دیجیتال ملی فاصله دارد.

ارز دیجیتال صادر شده توسط دولت ایالات متحده،CBDC در سال های اخیر در کنار ظهور توکن های دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین، که به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست، اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش بلومبرگ، استراتژیست ‌های ارز دیجیتال بانک آمریکا، روز دوشنبه 11 آوریل اعلام کردند که ایجاد ارز‌های دیجیتال تحت حمایت ایالات متحده یک تکامل اجتناب ‌ناپذیر ارزهای است. استراتژیست ها اضافه کردند که اولین دلار دیجیتال آمریکا می تواند بین سال های 2025 تا 2030 منتشر شود.

براساس یافته های یک مطالعه در مورد ارزیابی مزایا و معایب ارز دیجیتال ایالات متحده توسط فدرال رزرو، بانک مرکزی تا 20 می در این مورد این مفهوم نظر عمومی خود را اعلام خواهد کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بیانیه ای گفت: ما مشتاقانه منتظر تعامل با مردم، نمایندگان منتخب و طیف گسترده ای از سهامداران هستیم و همچنان به بررسی نکات مثبت و منفی ارز دیجیتال بانک مرکزی در ایالات متحده خواهیم پرداخت.

همچنین براساس گزارش بلومبرگ، با فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آژانس های نظارتی و مالی در پی ایجاد و تنظیم قوانین مربوط به آن هستند.
بانک آمریکا انتظار دارد که شرکت ‌های خصوصی بیشتری در سال‌ های آینده از ارزهای دیجیتال استفاده کنند، زیرا آنها جریان اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال خواهند بود.

تگ ها